חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "יש לנו הזדמנות להביא יחד הרבה אור לאזרחי ברזיל וישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו נפגשו עם נוצרים ידידי ישראל מברזיל, בריו דה-ז'נרו.

במהלך האירוע הושק בול שהוכן על ידי נוצרים אוהבי ישראל ממנאוס, לכבוד 70 שנות עצמאות. הבול הונפק ע"י רשות הדואר של מדינת אמזונאס.

צילום: אבי אוחיון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "רעייתי שרה ואני שמחים להיות עמכם בברזיל. אין לנו ידידים טובים יותר בעולם מאשר הקהילה האוונגליסטית, ולקהילה האוונגליסטית אין ידידה טובה בעולם מאשר מדינת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש רק מקום אחד במזרח התיכון שבו נוצרים חיים בבטחה ויש רק מקום אחד שבו הקהילה הנוצרית צומחת ומשגשגת, המקום הזה הוא מדינת ישראל. בכל מקום אחר, נוצרים צריכים להיזהר מאוד או לעזוב, אך לא בישראל. אתם אחינו ואחיותינו, ואנו מגינים על זכויות הנוצרים כפי שאנו מגינים על הזכויות של כל הדתות.

זה לא רק עניין של צדק או של ערכים, זה עניין של הכרה עמוקה במנהגינו העתיקים המשותפים ובמורשת המשותפת שלנו.

ישראל וירושלים, חד הם. מאז ימי המלך דוד, 300 שנה לפני המלך חזקיה, ירושלים היתה בירתה של עמנו, ונותרה בירתה של עמנו ותישאר בירתה המאוחדת והנצחית של העם היהודי לנצח. אינכם זקוקים לתזכורת הזאת משום שאתם מכירים את ההיסטוריה שלנו, ואתם מכירים את השורשים המשותפים שלנו.

ההיסטוריות שלנו, האמונות שלנו והערכים שלנו שזורים אלה באלה. בכל פעם שאנו חופרים באדמה שלנו אנחנו חושפים בתי כנסת עתיקים או כנסיות עתיקות. לעתים אנחנו לא צריכים אפילו לחפור."

צילום: אבי אוחיון /לע"מ

נתניהו הוסיף "כשאתם מגיעים היום לישראל אתם רואים מדינה שמקבלת אתכם כאחים וכאחיות, אתם רואים מדינה שמעריכה חופש דת, אתם רואים מדינה שגאה בעבר שלנו ונושאת את הערכים שלנו אל העתיד, אתם רואים מדינה שהשאיפה בה הייתה שכל אדם נברא בצלם אלוהים. זה רעיון השוויון המקורי, מהעולם העתיק, מלפני אלפי שנים.

אלה הערכים שמהם יצאה הציוויליזציה המודרנית שלנו. הם מעוגנים באמונות היקרות לנו. אמונות וערכים אלה גם מעצבים את העתיד. ישראל תופסת את העתיד, יש לנו כעת הזדמנות ליצור אותו בברזיל יחד. הנשיא בולסונרו אמר שאנו אחים. אנו אחים ואנו נתפוס את העתיד ביחד.

אתם יודעים ששמו הפרטי של הנשיא בולסונארו בעברית הוא יאיר, שהוא גם שמו של בננו. אך לשם יש בעברית משמעות: מי שמביא אור. אני חושב שיש לנו כעת הזדמנות להביא יחד הרבה אור לאזרחי ברזיל וישראל. זאת ברית בין אחים.

אני מזמין את כולכם לשנה הבאה בירושלים. אני מזמין את כולכם לבוא לישראל, השנה הבאה במרחק יומיים מעכשיו. נקבל אתכם עם כל האהבה והחום השמורים לבני משפחה. אתם בני משפחתנו ואנחנו בני משפחותיכם.

אני מצפה לראות אתכם בירושלים, אחיי ואחיותיי".

Back to top button