חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

שנת שיא בהיקף הרכש בישראל של פרויקט ה"אדיר"

מנהל הרכש במשרד הביטחון, באמצעות יחידת הסגן לרכש אוויר וים, השלים היום (ראשון) את סיכום נתוני הרכש השנתי מיצרנית מטוס 'האדיר': במסגרת ההסכם לשיתוף פעולה תעשייתי, שמנהל הרכש במשרד הביטחון חתם בשנת 2010 עם יצרניות המטוס, בהובלת הקבלן הראשי לוקהיד מרטין, נחתמו עד היום עסקאות רכש בישראל בהיקף של כ-5.76 מיליארד ש"ח (כ-1.53 מיליארד דולר) . בשנת 2018 נחתמו עסקאות חדשות בהיקף של כ-1.66 מיליארד ש"ח (כ-440 מיליון דולר), זינוק של כ-40% בהיקף הרכש כחול לבן ביחס לשנת 2017.

מסיכום נתוני הרכש עולה, כי בשנת 2018 המשיכו התעשיות הביטחוניות הישראליות בסיוע משרד הביטחון, להגדיל את החוזים המסחריים מול לוקהיד מרטין: החברה המשותפת ל'אלביט מערכות' ו'רוקוול קולינס' האמריקנית הגדילה את חוזה ייצור הקסדה ל-1.12 מיליארד $, התעשייה האווירית הגדילה את חוזה ייצור הכנפיים ל-311 מיליון $ ומפעל סאיקלון מקבוצת 'אלביט מערכות' בכרמיאל, שמייצר חלקי גוף מטוס, הגדיל את ההזמנות ל-47 מיליון $. מפעל תדיראן, גם הוא מקבוצת אלביט מערכות, הגדיל את ההזמנות ל-52.2 מיליון דולר.

תעשיות נוספות בארץ מעורבות בייצור תתי מערכות למטוס ותוכנות הפעלה והדרכה, בהן: חברת סימיגון שמפתחת תכנת סימולציה למטוס, , חברת כבירן מקיבוץ כברי בצפון שתייצר תיבות למערכות מטוס, וחברת גלבוע המתמחה בתחום העיבוד השבבי. שלושתן הגדילו, גם הן, את ההזמנות מלוקהיד מרטין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סמנכ"ל וראש מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, אל"מ (מיל') אבי דדון: "שנת 2018 מצביעה יותר מכל על הבעת אמון גורפת באיכותה ויכולותיה של התעשייה הביטחונית הישראלית. אנו בפתחו של עשור, שבו ייחתמו מגה עסקאות רכש ביטחוני המבוססות על כספי סיוע. זוהי הזדמנות לתעשייה הישראלית. הפוטנציאל הוא אדיר".

צילום: דובר צה"ל
Back to top button