צרכנות

צריכת סוכר בתרכובות מזון לתינוקות

סוכר: הטוב הרע והלא נורא

סוכר הינו סוג מסוים של פחמימה בסיסית ביותר במזון האדם. מבחינה אבולוציונית, נקשר הטעם המתוק עם הצורך הטבעי לצרוך פחמימות להתפתחות הגוף (בעיקר בזמנים בהם ייצור שומן היה נצרך ביותר להישרדות ולייצור אנרגיה זמינה) ולכן, הטעם המתוק הינו ממכר כל כך, הרבה יותר מטעמים אחרים.

בכל הקשור לדיון אודות היתרונות\החסרונות הבריאותיים של הסוכר יש לקחת בחשבון שתי בחינות מרכזיות: סוגיית הבריאות מבחינה טכנית, כלומר: עד כמה סוכר מסוים אכן בריא\לא בריא. בנוסף, יש לקחת בחשבון את תופעת הלוואי של ההתמכרות לסוכר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

  • בקשר לתחום הראשון: קיימת חלוקה מלאכותית לסוכר "טוב" לעומת סוכר "רע". כמובן שאין דבר טוב או רע לכשלעצמו בסוכר, אולם באופן כללי ביותר, סוכר טוב יהיה כזה שהרכבו הכימי גורם לגוף לעכלו בצורה איטית יותר, או שהוא מכיל חומרים נוספים מלבד הפחמימה (הכוונה היא לסוכר שאיננו מכיל בעצם רק "סוכר"…). סוכר רע, יהיה סוכר מזוקק שעובר ישר לתאים שלנו ומסייע לגוף לייצר שומן, ללא שום יתרון בריאותי נוסף.
  • בקשר לתחום השני: מידת ההתמכרות לסוכר הינה פועל יוצא של מידת המתיקות שלו. קיימים סוגים שונים של סוכרים שלהם טעם משתנה, ולכן בד"כ עדיף להשתמש בסוכרים הפחות "מתוקים". התמכרות לסוכר נחשבת כיום למגיפה וכמקור לבעיות בריאותיות רבות כגון: שכרת, השמנה וכד'.

 

אחרי שהבנתן את הכל, ניתן לדבר סוף סוף על תחליפי חלב

הלקטוז הינו סוג של סוכר הקיים לא רק בחלב פרה, אלא גם בחלב אם. הלקטוז שבחלב האם (היות והוא ניתן במינונים הנכונים) הינו בריא לתינוק, מסייע בהפקת אנרגיה זמינה בגופו, מסייע לאוכלוסיית החיידקים הטובים במעי ועוד. לעומת חלב האם, הלקטוז הינו חומר הכרחי הקיים בתמ"לים רבים, אולם לצדו קיימים בחלק מן התרכובות גם סוכרים "רעים" למיניהם, לרבות סוכר לבן (סוכרוז), גלוקוז וכד'.

 

למה אותן חברות תמ"ל מוסיפות את הסוכר ה"רע" למזון? שאלה מצוינת, שעליה לא נוכל להשיב בשמן. מה שכן נוכל לספר לכם, הוא שמזון מתוק, פשוט מרגיל את התינוק לצריכת סוכר גם בעתיד, משום שאותו טעם מתוק מעורר אצלו את אותו מנגנון אבולוציוני הקיים אצל כולנו.

 

כדאי שתדעי: כשאת בוחרת מטרנה, את בוחרת תמ"ל ללא סוכר לבן וללא חומרי טעם וריח בכל תחליפי החלב החלביים!

חברת מטרנה חרטה על דגלה לייצר עבור תינוקות (ואמהות) את התמ"ל האיכותי ביותר, הבריא והקרוב ככל הניתן לחלב האם. במקום לחפש בתווית התמ"ל את מרכיבי המזון, תוכלי פשוט להעניק לתינוקך את המזון של מטרנה שכאמור, איננו מכיל סוכר לבן וחומרי טעם וריח מיותרים, המעודדים השמנה, סכרת ובעיות שיניים בעתיד. זכרי, כי תמ"ל איכותי לא נמדד רק במרכיבים הקיימים בו, אלא גם באלו שאינם קיימים בו, לרבות סוכר לבן.

 

 

Back to top button