טכנולוגיהמבזקיםצבא וביטחון

התעשייה האווירית השיקה קו ייצור חדש לכנפי ה- F35

התעשייה האווירית השיקה קו חדש לייצור מעטים (סקינים) לכנפי F35. הקו הוקם בעקבות החלטה של לוקהיד מרטין להרחיב את ייצור המעטים, ובחירתה בתעשייה האווירית כקבלן משנה לביצוע. במהלך 2015 אישר דירקטוריון התעשייה האווירית את הקמת קו הייצור החדש, שצפוי להכנסות בהיקף של מאות מיליוני דולרים. משך התכנית כעשרים שנים, כשהאספקות צפויות מתחילת 2019, וכוללות בשלב הראשון כ-700 זוודים עם פוטנציאל להזמנות נוספות בהמשך.

המעטים ייוצרו בטכנולוגיה חדשנית הכוללת טכנולוגית ליווח (הנחת שכבות) של חומרים מרוכבים, הנקראת AFP (Automatic Fiber Placement). מדובר למעשה בחוטים בעובי של שלושה מילימטר שהופכים לבסוף ליחידה אחת היוצרת את המעטה במיוחד לכנפיים שמקנה להן את יכולת החמקנות.

מכונת הטוויה של חוטי החומרים המרוכבים. צילום: התעשייה האווירית

הקמת קו הייצור החדש משדרג משמעותית את היכולות הטכנולוגיות של התעשייה האווירית התחום האוטומציה והרובוטיקה, ותאפשר לחברה להתבסס כשחקן מרכזי בתחום ה-Aerostructures (מבנים תעופתיים) הצבאי והאזרחי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שלומי קרקו, סמנכ"ל בתעשייה האווירית ומנהל חטיבת כלי טייס אזרחיים: "פתיחת הקו לייצור מעטי כנפיים למטוס ה-F35 מהווה אבן דרך משמעותית במימוש אסטרטגיית החברה לבניית יכולת מתקדמת בתחום טכנולוגיית ייצור החומרים המרוכבים. תודות למהלך זה התעשייה האווירית תשתייך ל"מועדון המצומצם" של חברות בעולם התעופה בעלות היכולת הייצור הללו. אני מודה ללוקהיד מרטין על אמון בנו ועל שיתוף הפעולה ארוך השנים שכחלק ממנו קם קו הייצור החדש."

צילום: דובר צה"ל

יהושע (שיקי) שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל: "הרחבת פעילותה של התעשייה האווירית בפרויקט מטוס ה-F-35 היא הוכחה נוספת לשיתוף הפעולה העמוק ולאמון של לוקהיד מרטין בתעשייה הישראלית. הדיוק, המרכיבים הטכנולוגיים, כוח האדם ואיכות הייצור הנדרשים למעטה הכנפיים במטוסי ה-F-35 דורשים את הסטנדרטים הגבוהים ביותר. התעשייה האווירית הוכיחה את יכולותיה בקו הייצור למאות כנפיים עד כה ואנו מצפים לתחילת פעילותה בתחום הציפוי שלהן, המהווה נדבך נוסף בתהליך הייצור הכולל של כנפי מטוסי ה-F-35".

שלומי קרקו, נמרוד שפר ויהושע (שיקי) שני. צילום: התעשייה האווירית
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח