כלכלהמבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום נגד הבעלים והמנכ"ל לשעבר של חברת יוטרייד פרימיום

פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד אביב טלמור, הבעלים והמנכ"ל לשעבר של חברת יוטרייד פרימיום בע"מ, נגד רואי קוזין ששימש כאנליסט ראשי ביוטרייד, ונגד חברת יוטרייד.

כתב האישום מייחס לטלמור וליוטרייד עבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון וניהול תיקי השקעה ללא רישיון. לקוזין מיוחסות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בנוסף, הואשמו טלמור ועובד נוסף בחברה בעבירות של שיבוש מהלכי משפט.

לפי כתב האישום, בין השנים 2015-2012 גייסה יוטרייד מכ-600 לקוחות סכום של כ-100 מיליון ש"ח, תוך שהיא מתחייבת להשקיע את הכספים עבור הלקוחות במסחר אלגוריתמי. הליך גיוס הלקוחות, עליו שלט טלמור, היה מרמתי וכלל מצגי שווא והסתרת מידע ביחס להיבטים רבים ומהותיים בפעילותה של יוטרייד. כך, בין היתר, הוצגו ללקוחות מצגים כוזבים ביחס לשימוש שייעשה בכספם, ביחס לפוטנציאל הרווח של השקעתם וביחס לניגודי עניינים המתקיימים בין הלקוחות לבין יוטרייד בפעילות המסחר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בניגוד למצגים שהוצגו בפני הלקוחות ובניגוד למטרה שלשמה הופקד הכסף, רק חלק מכספי הלקוחות נותב בפועל למסחר. תחת זאת, שימשו כספי הלקוחות, בין היתר, למימון הוצאות שוטפות של חברות אחרות של טלמור ולביצוע השקעות שונות של טלמור מחוץ לישראל. על רקע שימושים אלה נקלעה יוטרייד לקשיים כספיים והנאשמים החלו במהלך של חתימה על עשרות הסדרי תשלום עם הלקוחות תוך שהם מסתירים מהלקוחות את מצבה הכספי של יוטרייד ואת העובדה שנעשה שימוש בכספי הלקוחות שלא למטרות מסחר.

בנוסף לאמור, המסחר שיוטרייד ביצעה עבור לקוחותיה נעשה מבלי שהיה ליוטרייד או לטלמור רישיון ניהול תיקים ויוטרייד הוסיפה לסחור עבור הלקוחות גם אחרי שרשות ניירות ערך הורתה לה לחדול מיידית מפעילות המסחר ולאחר שיוטרייד התחייבה לעשות כן.

לבסוף, אגב פעולות החקירה של רשות ניירות ערך, טלמור ועובד נוסף של יוטרייד ביצעו פעולות במטרה לשבש את פעולות ההעתקה של תיבות מייל ביוטרייד ולמחוק חומרים שהיו דרושים לחקירה. טלמור עצמו אף נמנע מלהתייצב לחקירה ברשות ניירות ערך ופעל לטשטוש עקבות בחברות זרות בבעלותו.

התיק נחקר ע"י מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד ניצן וולקן ועו"ד יעל ענתות מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).

Back to top button