מבזקיםפוליטי / מדיני

לבני: הדרך היחידה לנצח היא לאחד כוחות, מאמינה שיש סיכוי למהפך

יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני אמרה הערב (שלישי) באירוע של המכון הישראלי לדמוקרטיה והמרכז הבינתחומי כי "ביום שימלאו עשר שנים לכהונת אותו ראש ממשלה בישראל בלי קשר לזהות ראש המממשלה, עשר שנים זה יותר מידי. חשוב שנעביר, גם אם אחרי הבחירות, את החוק שמגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות בלבד. יותר מידי זמן בשלטון זו בעיה לא רק בפרק הזמן אלא במה שהוא עושה למדינת ישראל כדי להישאר בשלטון."

לבני הוסיפה כי "יש כאן מתקפה מתוזמרת של ממשלה בניצוחו של ראש הממשלה על כל המוסדות בישראל. השאלה היא כבר לא מה יחליט היועץ המשפטי לממשלה אלא אם ישאר מוסד של יועץ משפטי לממשלה, עצמאי וחזק. כשראש ממשלה אומר אני ראש ממשלה של מדינה שתופרים בה תיקים, מה יגיד אחרון הפושעים כולם."

"אנחנו ממתנים למוצא פיו של היועץ המשפטי ואני מקווה שהציבור ידע לפני הבחירות האם החליט להגיש כתב אישום, אבל המבחן הוא לא רק מה פלילי או לא אלא איזה מדינה תהיה לנו." אמרה לבני והוסיפה "האם תהיה יהודית ודמוקרטית ,ליברלית, מדינת חוק עם התנהלות מממלכתית שרוצה להיפרד מהפלשתינים או מדינה קיצונית עם משטר יחיד, לא דמוקרטית בדרך למדינה דו לאומית. זה מה שמונח על הכף."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לבני התייחסה גם לסיכוי להוביל מהפך בבחירות הקרובות ואמרה "אני חולקת על מי שאומר שהכל סגור והתוצאות ברורות. אני מאמינה שיש סיכוי למהפך. הדרך היחידה לנצח את הבחירות היא לאחד כוחות. עצם החיבור יוצר דינמיקה חדשה, תקווה."

לדבריה, "כל אחד ששותף לדרך ושמצהיר שטובת המדינה מול עיניו צריך גם להיות שותף לאיחודים בינינו. אפשר ליצור כאן צוות גדול יותר ומנצח כשכל אחד מאיתנו צריך לשים את האגו בצד למען המטרה המשותפת שהיא מהפך. ביחד נאמר קודם המדינה, אחר כך המפלגה ואחר כך אני. הצעתי זאת ב-2013, עשיתי זאת ב-2015. הקמנו את המחנה הציוני שהוא בסיס מצוין לחיבורים. אני כבר ויתרתי בעבר ומוכנה לעשות זאת שוב."

לבני הבהירה כי "החיבורים האלה נדרשים כדי ליצור את הרשימה הגדולה בישראל. זה מה שצריך לעשות כמהלך שלנו בבחירות הקרובות ואחרי הבחירות להעביר את החוק שקובע שראש המפלגה הגדולה הוא ראש הממשלה. זה יצור באופן טבעי את הגושים, כשברור שיש שתי מפלגות ולא פירורי מפלגות כמספר שבטי ישראל. זה לא מפצל את המדינה להפך, לא נראה את מסעות הסחטנות. זה מייצר הכרעות ברורות בין שתי דרכים לישראל ולא סקטוריאליות שהיא האנטי ממלכתיות." לסיכום אמרה, "יש בעיניי תקווה גדולה בבחירות האלה עכשיו צריך לפעול נכון. יש לנו אחריות."

Back to top button