חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

תל אביב: הערב יחלו עבודות בביצוע הקו הסגול של הרכבת הקלה

חברת נת"ע, האחראית על הקמת מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל-אביב, מתחילה בביצוע הקו הסגול של הרכבת הקלה. הערב (שלישי) יתחילו עבודות בתוואי הקו ברחוב ארלוזורוב בתל-אביב, במקטע שבין דרך נמיר לרחוב ויצמן.

הקו הסגול ייסע מיהוד-מונוסון למרכז תל-אביב, דרך בית החולים שיבא, ציר אלוף שדה, ושכונת התקווה. הוא ישתלב עם הקו האדום המבוצע בימים אלה ועם הקו הירוק שיבוצע החל בחודש הבא, ליצירת רשת שתשרת מעל חצי מיליון תושבים ביום. הקו הסגול ייסע כולו במפלס הרחוב ויקבל העדפה ברמזורים, על מנת לספק לנוסעים את השירות היעיל ביותר.

העבודות יתבצעו במקטעים באופן מדורג ובשני שלבים: בשלב הראשון יועתקו תשתיות המים, החשמל והתקשורת כדי לפנות רצועה למעבר הרכבת. בשלב השני יותקנו התשתיות הרכבתיות והמסילות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך השנה הקרובה מתוכננות עבודות לאורך הרחובות ארלוזורוב ובן יהודה בתל-אביב. בהמשך יתקדמו העבודות גם לרחוב אלנבי, לדרום תל-אביב, לציר אלוף שדה ולשלוחות המזרחיות של הקו.

מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און: "נת"ע עובדת יום ולילה לקידום רשת הקווים שתשרת מאות אלפי תושבים, ותחסוך מהם את הפקקים ואת בעיות החניה. הקו האדום מתקדם בהצלחה לפי לוחות הזמנים, ובקרוב יצטרפו אליו הקו הסגול והקו הירוק שישנו את מפת התחבורה הציבורית במטרופולין תל-אביב".

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ ציין כי רשת קווי הרכבת הקלה בתל אביב הוא המיזם התחבורתי הגדול ביותר של משרד התחבורה המבוצע כיום, באמצעות חברת נת"ע. "אחרי 100 שנים של חזון ו 60-שנה של הבטחות שלא מומשו, הוצאתי לדרך את קווי הרכבת הקלה בגוש דן. העבודות לביצוע הקו הראשון מתנהלות בהתאם למתוכנן, וכעת יוצא לדרך השלב הבא בפרויקט, שיבטיח רשת מתקדמת להסעת המונים בתל אביב ובגוש דן, שתאפשר לוותר על השימוש ברכב הפרטי בשעות העומס, בהתאם למקובל בעולם".

השר כץ הוסיף כי חזון הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב שרבים הטילו ספק לגביו, הפך כבר מזמן למציאות. שני הקווים הנוספים, הקו הירוק והקו הסגול, יחד עם הקו האדום המוקם בימים אלה וצפוי להיחנך בסוף שנת 2021, ישנו מן היסוד את המציאות התחבורתית במטרופולין תל אביב. "רבים חתמו על הצהרות ותכניות, רבים הניחו אבני פינה, אנחנו מבצעים. בעוד שנים ספורות המציאות בגוש דן תראה אחרת לחלוטין", הוסיף השר כץ.

nta-maps_a4_3lines purple_line_map_4

הדמייה. צילום: נת"ע
Back to top button