בריאותמבזקים

פעוטה בלעה צבר מגנטים, ב"הלל יפה" שלפו אותם מקיבתה

פעוטה בת שנתיים וחצי הובהלה ביום שישי בצהריים על ידי הוריה לחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה לאחר שבלעה צבר מגנטים. שם, בפעולה מהירה שבוצעה במכון הגסטרואנטרולוגי בתהליך של אנדוסקופיה תחת הרדמה מלאה, נשלפו המגנטים, לפני שנגרם נזק משמעותי.

"זו לא הפעם הראשונה שנתקלים אצלנו במשחק הזה של המגנטים", מסבירה ד"ר אורלי אישך אדיב מנהלת השירות לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים של המרכז הרפואי הלל יפה, שנקראה בדחיפות לחדר המיון ביום שישי האחרון וביצעה את הפעולה לשליפת המגנטים. "מדובר במשחק פופולארי לילדים, אך עבור תינוקות ופעוטות עלול להיות הרסני, משום שהללו נוטים להכניס לפה צעצועים ומשחקים, כפי שקרה לפעוטה בה טיפלנו".

צילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר אישך שיבחה את הרופאה בחדר מיון ילדים, ד"ר מורן אבו מוך, שהייתה ערה לדחיפות הפעולה, הודיעה לד"ר אישך וגייסה באופן מידי אחות מהמכון הגסטרואנטרולוגי ומרדים. מהירות תגובת חברי הצוות הביאה לכך שהמגנטים עדיין נכחו בקיבה ונשלפו בזמן הקצר של כשעה מזמן הגעתה לחדר המיון של הפעוטה.

"כל דקה במצב שכזה היא קריטית, כי הנטייה של מגנטים היא להידבק זה לזה דרך דופן המעי במידה שהיו מתקדמים מהקיבה", מסבירה ד"ר אישך, "מלבד סכנת חנק, הסכנה, במיוחד במקרה הנוכחי הייתה שייווצר חור במעי של הפעוטה עם תחלואה קשה ומסוכנת היא מסכמת.

כאמור, המגנטים נשלפו כיחידה אחת, והפעוטה, שהושארה להשגחה כיממה, שוחררה לביתה ביום המחרת בבריאות תקינה.

צילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה
צילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח