חדשות הארץטכנולוגיהמבזקים

ראש המוסד לשעבר מזהיר: "מדינות יתחילו להתפרק מבפנים"

תמיר פרדו דיבר בוועידת הדיגיטל של דה מרקר על איום הסייבר שנשקף לדמוקרטיות מערביות, ובמיוחד ארה"ב. "שום צבא רוסי לא יכול היה לגרום לנזק כזה כמו שקרה לאחרונה בארה"ב: להגיע לשיסוי הדדי, לאיבה ובסוף גם לאלימות", אמר פרדו

ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, הזהיר היום (שני) מפני הסכנה לדמוקרטיות המערביות שמציבים הרוסים, באמצעות ניסיונות להשפיע על השיח הציבורי. "שום צבא רוסי לא יכול היה לגרום לנזק כזה כמו שקרה לאחרונה בארה"ב: להגיע לשיסוי הדדי, לאיבה ובסוף גם לאלימות", אמר פרדו בוועידת הדיגיטל של דה מרקר.

"הסכנה הגדולה היא שמדינות יתחילו להתפרק מבפנים", הוסיף ראש המוסד לשעבר. "אם אנחנו צריכים לחכות להוכחה עד שנעשה משהו – עצוב מאוד. הסייבר לא מביא לכך שערים שלמות הופכות לאבק ודם ברחובות, המלחמה הרבה יותר נקייה. הגיע הזמן להבין שזה האיום שיש היום על האנושות, על מדינת ישראל ועל כל מדינה מערבית דמוקרטית וראוי לעשות מהלכים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תמיר פרדו. צילום: עופר וקנין

"ישנם כאלה שחושבים שהנשיא טראמפ, שאז היה מועמד, חבר לאיזו כנופיה רוסית שדאגה לכך שהוא בסוף יגיע לבית הלבן. לי זה לא נראה. לי נראה שהרוסים בחנו את המועמדים לנשיאות ושאלו את עצמם מי המועמד הכי נוח לאמא רוסיה שיישב בית הלבן? מי המועמד שיוכל לשים את רוסיה במקום הראוי לה באמת? כשבחנו את שרשרת המועמדים מסיבות כאלה ואחרות הגיעו למסקנה שהמועמד דונלד טרמאפ יתאים להם ביותר. הם הפעילו את המערכת לאורך כל תקופת מערכת הבחירות והייתה לה השפעה".

פרדו ציין כי המענה לאיום הוא במדיניות. "בשילוב של יכולות טכנולוגיות, אמנות חברתיות ורגולציה ניתן לעשות הרבה מאוד. תאר מצב בו הייתי גובה ממך סנט אחד אם היית רוצה לפתוח חשבון בטוויטר. זה היה עושה את החיים יותר קשים? גם לרוסים. לפתוח 50 אלף חשבונות בנק זה לא פשוט. בצד כל הדברים הנפלאים שישנם ברשתות החברתיות, ישנן גם סכנות. ההבנה היא שצריך לראות איך בונים את המערכת בצורה שיודעת לנטר אותן".

עם זאת, איש המודיעין לשעבר העריך כי פוליטיקאים ברחבי העולם לא יבצעו את המהלכים הדרושים. "אני לא רואה נשיא שיוצא מהבית הלבן אחרי שנה וחצי או שנתיים ואומר לציבור הרחב 'אני יושב פה בטעות'. פוליטיקאים בכל העולם מכל קשת הדעות חושבים שזה גם משרת אותם. אני חושב שהם טועים. ברגע מסוים יכול להיות שטראמפ חשב שהמהלך הרוסי שירת אותו. המהלך הזה יכול להרוס אותו".

תגובה אחת

  1. כול הגנרלים הם כשלון גדול אים הם לא יודעים איך לפתור את הבעייה הפלשתינית זה מראה שהם קיבלו את התפקיד כברירת מחדל.הם אין להם הבנה בבטחון רק ישבו על הכסא ודאגו למעמדם ולפנסיה שמנה

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח