חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "בטוח שאנחנו נצלח גם את הסערה הנוכחית בשווקי ההון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הבוקר (שני) דברים בטקס מינוי נגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון, בבית הנשיא.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "המהלכים שעשינו עד היום עזרו לנו לצלוח סערות גדולות בעבר ואני בטוח שאנחנו נצלח גם את הסערה הנוכחית בשווקי ההון. המשק הישראלי איתן והוא מייצר ערך חשוב- ערך תחרותי של מוצרים ושירותים שאנשים רוצים לקנות ואנחנו עושים את זה כל הזמן.

צילום: קובי גדעון/ לע״מ

יש לנו יכולת של יזמות ויצירתיות של שירותים ומוצרים חדשים מהטובות בעולם ובדברים מסויימים הטובה בעולם. יש לנו את היכולת בגלל המדיניות שלנו לפתוח שווקים חדשים. פתחנו שווקים ענקיים ואנחנו בשלב די מתקדם של משא ומתן על אזור סחר חופשי עם סין. זה ייתן דברים שקשה להאמין. צריך נתח קטן של שוק גדול וזה מרים את הכלכלה. השווקים העולמיים נפתחים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו ציין כי "טעויות של נגידים עלולות לגבות מחיר כבד מאוד, ומצד שני אסור שהחשש מטעויות יגרום לנגיד להתבצר במדיניות נטולת סיכונים. רק אם המערכת הבנקאית תאמץ חדשנות טכנולוגית ורפורמות חיוניות אנחנו נוכל לשמר ואף להגביר את הצמיחה של כלכלת ישראל.

עומדות בפנייך, הנגיד, שתי משימות שלובות זו בזו שמימושן ישפיע על כלכלת המדינה בשנים הקרובות."

צילום: קובי גדעון/ לע״מ

"המשימה הראשונה היא להגביר את התחרותיות במערכת הבנקאית" אמר ראש הממשלה והוסיף "הכלכלה, התעשייה ותעשיית הידע הישראלית תחרותיות מאוד ובבנקים יש הרבה פחות תחרותית. יש שם ריכוזיות גדולה מאוד ולכן במתח שבין יציבות ליעילות הנגיד חייב להסיט את מרכז הכובד לכיוון של יתר יעילות כי רק כך יוכל המגזר העסקי להניע קדימה את גלגלי הכלכלה.

המשימה השנייה היא להביא את ישראל לעידן החדש של טכנולוגיות שקיימות כבר היום ושאנו מצטיינים ביצירתן ובמכירתן לחו״ל, כדי לאפשר גישה טובה יותר לאשראי זמין לכל מעלות סולם מבקשי האשראי מאזרחים ועסקים קטנים לגדולים. עלינו לאפשר נגישות זו לכולם החל בצרכן וכלה בחברות הגדולות. זה צריך להיעשות בצורה שקולה ואחראית כי איננו רוצים לראות כאן בועת אשראי."

צילום: קובי גדעון/ לע״מ
Back to top button