חדשות הארץמבזקים

מחאת האפודים הצהובים: אלפים מפגינים בת"א נגד יוקר המחייה

צהוב זוהר שוטף את הרחובות– אלפים משתתפים בשעה זו (שבת) בתל אביב בהפגנת המחאה נגד גל ההתייקרות במשק. מחאת האפודים הצהובים שהתחילה בישראל רק לפני שבוע הולכת וצוברת תאוצה, וכבר גרפה הישג מרשים כשדחקה את שר האוצר משה כחלון להיפגש עם מנכ"ל ויו"ר אסם, לאחר שהכריזו על חרם צרכנים עד שיבוטלו כל עליית מחירי המוצרים. אלא שבינתיים אסם הכריזה על דחייה ולא ביטול מוחלט, וחרם הצרכנים התרחב גם לחברת "תנובה" ולכיבוי השאלטרים בחמישי האחרון- כנגד חברת החשמל.

ראשי המחאה אומרים כי "בזמן שהשר משה כחלון מנסה לזקוף לזכותו את הישגי המחאה ומכריז כי משבר החשמל מאחורנו אנחנו יכולים לפשוט את האפודים הצהובים- מוכיחים האזרחים כי הם אינם קונים את ההכרזות על עלייה במחיר החשמל "רק" ב-4%. אנחנו סמוכים ובטוחים כי גם כאשר תבוטל עליית מחיר החשמל ואף אם תהיה ירידה- הטייקונים לא יצאו מופסדים."

עוד אמרו כי "יעדי המחאה נותרו בעינם- עצירת התייקרות מחירי החשמל והמים המשליכים באופן ישיר על התייקרות מוצרי המזון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנו שמחים שההתעוררות הציבורית מזמנת קבוצות ופעילים עם צבעים ומסרים שונים מכל גווני החברה הישראלית להשתתף אך מדגישים כי המחאה על יוקר המחייה אינה עוסקת בתעמולה מפלגתית בעד או נגד פוליטיקאי ספציפי, אנו דורשים מכולם באופן שווה – עיצרו את יוקר המחייה ותנו לאזרחים לחיות בכבוד."

הם ציינו כי "הגיעו אלינו בימים האחרונים פניות מכל כך הרבה אנשים שנפגעים כי יקר לנו כאן. לקשישים,לנכים, לאמהות חד הוריות, למשפחות צעירות, לסטודנטים, לעובדים, לפועלי כפיים- אלו לא פוגשים בסוף חודש את הנתונים המזהירים שראש הממשלה מציג לראווה על כלכלה פורחת- אם פוגשים את המינוס בבנק ולא ישנים בלילה, הם חושבים כמה ואם בכלל להדליק את החימום ובעבורם אנחנו ממשיכים במאבק עד שנעצור כל התייקרות.

מי שיישאו היום דברים בהפגנה נגד יוקר המחייה הם האזרחים:

דוד מזרחי, מירושלים, מיוזמי מחאת האפודים הצהובים: "לא נעצור לא נכנע ונביא את תקווה ומזור להרבה אנשים שמתלבטים בלחמם את הבית בחורף, בלמלא את המקרר שלאנשים שלא רואים בטלויזיה -אנשים במדינת ישראל האחרת מדינת ישראל השקופה. מה שאנחנו רואים כאן הערב זו ערבות הדדית וסולידריות חוצה מגזרים ומעמדות כנגד גל ההתייקרויות".

רם שפע, יו״ר התאחדות הסטודנטים: ״ההפגנה היום מוסרת מסר אחד ברור לכחלון ולחבריו לממשלה: הציבור לא פראייר, ולא מוכן יותר לשלם מכספו על קומבינות של מונופולים. נמאס לנו לדחוף את היד לכיס בכל פעם שהמדינה עסוקה בקידום שוק ריכוזי וסגור. אני גאה בציבור שהגיע להפגין פה הערב, ומבטיח שזו רק ההתחלה״.

רונית צרפתי מנתניה, ממובילי מחאת הנכים: "מחאת יוקר המחייה תפגע בראש ובראשונה בנכים ובקשישים ואנחנו לא נסכים לכך. אנחנו מדברים על דין צדק ולא על גזל. מדינת ישראל מבורכת בתקציבים אבל עם שיקול דעת פוגעני".

עמית כהן, בת 16, מנתניה מד"צית בארגון נוער "לתת": "תמיד הפריע לי שיש ילדים כמוני שאין להם את אותו מזל שהיה לי בתור ילדה. ילדים שהולכים לישון רעבים, ילדים שמדלגים על ארוחות כי אין להם מספיק אוכל בבית. אני פה בעיקר למען ילדים כמוני שאין להם סיכוי! לפי מדד העוני של לתת חיים בישראל יותר ממיליון ילדים עניים. מיליון ילדים. אני מבקשת מהממשלה לדאוג לעתיד שלנו! אני לא רוצה להיאבק כדי לשרוד כשאהיה גדולה.אני לא רוצה שאף אחד ייאבק כדי לשרוד. חייבים להוריד את יוקר המחיה בישראל".

שי כהן, ממובילי מחאת האפודים הצהובים: "אזרחים ברחבי הארץ כבר לובשים את האפוד הצהוב – כולנו פה כי משהו לא עובד והגיע הזמן לעצור ולראות איך הממשלה והמערכת הכלכלי פועלות למעננו – האזרחים".

אור-לי ברלב, ממובילי מחאת האפודים הצהובים: "הממשלה עושה הכל כדי לא לגעת בנושא שיכול להוריד את יוקר המחייה מיידית: מחיר הגז. האנשים הערב ברחובות מחזירים את הנושא למרכז השולחן. שר האוצר והאנרגיה יכולים מחר בבוקר לחתום את מחיר הגז דרמטית ולהוריד מטה את תעריפי החשמל ויוקר המחייה."

בעקבות המחאה צומת עזריאלי חסום לתנועת כלי רכב בכל הכיוונים ורחוב קפלן חסום לכיוון מזרח.

שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום, מכוונים תנועה ומאפשרים את קיום המחאה, למימוש זכות המוחים לחופש הביטוי , תוך הבטחת שלומם, ביטחונם ובטיחותם של המשתתפים .

יחד עם זאת, אמרו במשטרה כי לא תותר כל הפרת סדר "נפעל בנחישות נגד אירועי אלימות מכל סוג שהוא."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

2 תגובות

  1. מחאת האפודים. רוח פרצים נושבת בעזריאלי. קר ולא נעים……. כדאי לעבור לככר המדינה……. מבצעים על ביגוד והנעלה "חבל על הזמן" …..שאנל, גוצ'י, דלצי, שמוצי, ועוד …… ועוד…….

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח