חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

כתבי אישום כנגד 18 נאשמים ממשרד הבריאות, יבואנים ויועצי מזון

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לביהמ"ש המחוזי בתל אביב כתבי אישום נגד 18 נאשמים, עובדי שירות המזון הארצי במשרד הבריאות, יבואנים ויועצי מזון. כתבי האישום כוללים עבירות שוחד, הפרת אמונים ועבירות נוספות, כל נאשם על פי המיוחס לו בכתב האישום.

שירות המזון הארצי הוא גוף במשרד הבריאות המשמש כסמכות העליונה לקביעת הנחיות לכל יבואני המזון, בעלי עסקי המזון, היצרנים והצרכנים במדינת ישראל. כחלק מתפקידו, מפקח השירות על המזון המיוצר בישראל ומיובא אליה.

כתבי האישום שהוגשו על ידי עורכי הדין טל פרג'ון ואלעד אשכנזי, מתארים כיצד במשך שנים ובאופן שיטתי לקחו עובדי הציבור, מהנדסי המזון האמונים על מתן אישורי הייבוא למוצרי המזון הנכנסים למדינת ישראל,- שוחד מיבואנים ומיועצי מזון בדמות כספים במזומן, חבילות נופש, הלוואות ומתנות שונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין עובדי הציבור הנאשמים, אשר לקחו את השוחד מכמה יבואנים במקביל, נמנים בכירים בשירות המזון, דוגמת מנהלת מחלקת ייבוא, גב' רות שימברג, ומנהלת תחנת ההסגר באשדוד – גב' ויקטוריה שמיט, המואשמות בלקיחת שוחד.

בתמורה למתן השוחד, זכו היבואנים ליחס מועדף וטיפול מזורז בבקשות הייבוא שהגישו לאישור הכנסת מזון רגיש למדינת ישראל (דוגמת תוספי מזון לספורטאים). בחלק מהמקרים נלקח השוחד על ידי עובדי הציבור גם כדי לפגוע, במסגרת התפקיד, במתחרים של היבואנים נותני השוחד.

סכומי השוחד שלקחו עובדי שירות המזון נעו בין מאות אלפי שקלים לאלפי שקלים בודדים, זאת בהתאם למעמדם האירגוני ומשך התקופה בה לקחו את השוחד.

במסגרת הפרשה הוגש גם כתב אישום נגד תמיר סיטי, יבואן תוספי מזון, אשר על פי המיוחס לו בכתב האישום נתן שוחד לשמיט ולעובדי ציבור נוספים בהיקף של מאות אלפי ש"ח. סיטי חתם על הסכם עד מדינה במסגרתו הוא יודה בכתב האישום המיוחס לו והצדדים יבקשו במשותף מבית המשפט לאשר את הסדר הטיעון ולהרשיע את סיטי וחברת הייבוא בבעלותו בעבירות מתן שוחד. כמו כן, הצדדים יטענו במשותף לגזור על סיטי שנת מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בהיקף שני מיליון שקלים שישולמו על ידו ועל ידי חברת הייבוא שבבעלותו.

התיק נחקר ע"י כוח המשימה למאבק בפשיעה בנמלים ובמעברי הגבול בו שותפות היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 שבמשטרת ישראל, המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, יחידת יהלום ברשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים.

2 תגובות

  1. שלום

    סוף שנה ההלוואה עונתי זמין כעת, להחיל עבור הלוואה מהירה, אמינה של כל סוג 2% ריבית באמצעות
    ([email protected]) להתנשא לנו ואתה תעיד על האמינות שלנו; ההצלחה שלך היא בעדיפות שלנו; . באלוהים אנו סומכים

    תודה.
    Whatsapp: + 2349077216298

  2. אם בצמרת השלטונית מותר לקחת שוחד ולשחד, אז גם בדרגות הנמוכות יותר. יש ממי לקחת דוגמה. השחיתות הינה האסון הקיומי האמיתי של מדינת ישראל ולא אירן וחיזבאללה. צריך לנהוג בכל המושחתים (בכל הדרגות) ביד קשה. אלו הבוגדים במדינה (לא השמאלנים או כל כיוון פוליטי שהוא).

Back to top button