בריאותכלכלהמבזקים

"הורים מסכנים את ילדיהם – בברווז הקטן הזה יש חומרים כימיים"

מאיר קלוגהפט, יו"ר חטיבת יבואני צעצועים ומוצרי תינוקות באיגוד לשכות המסחר העיד היום (שלישי) בוועדה המיוחדת להגנה על זכויות הילד בעניין צעצועים מסוכנים ואמר כי "גם עגלה של בובה ללא תקן מכילה מנגנון שיכול לקטוע אצבע של ילד". לקט מהצעצועים הוצגו היום בדיון ע"י נציגי איגוד לשכות המסחר.

חיים עוז, סמנכ"ל חטיבות ענפיות באיגוד לשכות המסחר אמר בדיון כי "הורה שרואה ברווז כזה תמים ונותן לילדיו לשחק איתו באמבטיה לא יודע מה מידת והיקף הסכנה שיש בדבר הזה. בברווז הקטן הזה יש פתאלטים- נדידה של חומרים כימיים ברמה מאוד מסוכנת. יתרה מזאת, בברווז כזה נשלפת הצפצפה שגורמת לחנק. בכל שנה בשנתיים האחרונות 9 ילדים בישראל מתים מחנק. מצער לשמוע שחומר כזה קטן גורם למוות מיותר של ילד ולהרס של משפחה שלמה".

"יש ילדים שהתעוורו מסמן לייזר שאין עליו שום סימון או תווית ושום פירוט של סכנות. ילדים התעוורו ממנו וניזוקו לכל החיים. הסליים המוכר לכולנו מכיל כמות כימיקלים שגורמת למקרים מאוד חמורים של הרעלה. לרוב ילדים קטנים מכניסים צעצועים לפיהם, והדבר מסוכן מאוד. גם בקבוק של תינוק מכיל חומרים מאוד רעילים – הן הפיה שלו והן הפלסטיק שממנו הוא עשוי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות לשכת המסחר

"האם הממשלה קבעה תג מחיר לילד? האם המחיר הוא חזות הכל? חוסר המידתיות בפיקוח מסכן את בריאות ובטיחות ילדינו".

מאיר קלוגהפט, יו"ר חטיבת יבואני צעצועים ומוצרי תינוקות באיגוד לשכות המסחר, בעלים ומנכ"ל של שחק נא: "אנחנו לא נגד קנייה באינטרנט. זו תופעה עולמית שקיימת ותהיה קיימת. אנו משתפים פעולה כדי שאנשים יוכלו לקנות וליהנות מצעצועים. אנו צריכים ליידע את ההורים לגבי הסכנה הטמונה בצעצועים מחו"ל- גם גולה וגם שקית יכולות להיות מסוכנות. גם עגלה של בובה, אם לא עברה תקינה, מכילה מנגנון שיכול לקטוע אצבע של ילד. זו דוגמא הכי פשוטה של צעצוע תמים שיכול לגרום לרמת פציעה כה חמורה. לכן חשוב כל כך להביא למודעות את ההורים בישראל. גם דו"ח מבקר המדינה התריע כי מוצרים שנכנסים לחו"ל בפטור מתקנים מסוכנים מאוד. אני עוסק 30 שנה בתחום הצעצועים ואני יכול להעיד שהסכנה הולכת וגדלה. בישראל יש צריכה גדולה של צעצועים ומכאן המודעות לסכנה כה חשובה".

צילום: דוברות לשכת המסחר

רונן מועלם, מנכ"ל ובעלי חברת בייבי בי מוצרי נוחות ואיכות, המייבאת מוצרי תינוקות לישראל הסכים עם השניים והוסיף: "יש לרדת לרזולוציות מדויקות כדי שהורים יהיו מודעים להיקף הסכנה. אתן דוגמא: אף אחד לא יודע ממה העדשה של משקפי שמש של ילדים מורכבת והאם היא באמת מגינה על העין של הילד. אנחנו כיבואנים נדרשים לעמוד בתקנים מאוד מחמירים, ולא יכול להיות שהדבר לא נדרש כאשר מדובר ביבוא אישי".

צילום: דוברות לשכת המסחר
Back to top button