מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "אנחנו בתהליך נורמליזציה עם העולם הערבי, הם זקוקים לנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (ראשון) בכנס שגרירי ישראל במדינות אמריקה הלטינית, אסיה ואפריקה במשרד החוץ כי "נוצר כאן שינוי גדול, העולם הערבי זקוק לטכנולוגיה ולחדשנות, הוא זקוק לזה במים, בחשמל, ברפואה ובהייטק. הולך ונוצר קשר בין חברות ישראליות לעולם הערבי."

הוא ציין כי "מה שקורה כרגע הוא שאנחנו בתהליך של נורמליזציה עם העולם הערבי בלי שיש לנו התקדמות בתהליך המדיני עם הפלסטינים."

"הציפייה היא שהתקדמות או פריצת דרך עם הפלסטינים תפתח לנו את הקשרים עם העולם הערבי – זה ודאי היה נכון אם זה היה קורה. זה נראה היה כאילו זה עומד לקרות בתחילת הסכמי אוסלו, אבל מה שקרה הוא שהסרבנות הערבית יחד עם טרור האינתיפאדה שגבה מאיתנו חיים של קרוב לאלפיים איש, העלימו את התקווה הזאת שנגוזה תחת ממשלות אוסלו." אמר ראש הממשלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"היום אנחנו הולכים לשם בלי שידם של הפלסטינים בזה, וזה הרבה יותר חזק כי זה לא תלוי בגחמות שלהם. המדינות הערביות מחפשות את הקשר עם החזק. טיפוח העוצמות נותן לנו את הכח הדיפלומטי." הסביר נתניהו ואמר כי "יותר סביר שזה יעבוד הפוך – הקשרים עם העולם הערבי יביאו את הנורמליזציה ויצרו את התנאים להתפתחות הקשרים עם הפלסטינים."

צילום: קובי גדעון/ לע״מ
צילום: קובי גדעון/ לע״מ
Back to top button