העולם הערבימבזקיםסרטונים

צפו: המחבל שהתחפש לחייל והמנהרה מתחת לבית ראש הממשלה

שני סרטונים פורסמו בימים האחרונים ברשתות החברתיות, האחד מעביר מסרי הסתה מרצועת עזה והשני מעביר איומים מצד חיזבאללה בלבנון.

בסרטון הראשון נראה מחבל מכין חגורת נפץ, בשעה שהוא מביט בתמונות ומעלה זכרונות, בהמשך מראים כי המחבל הכין מדי צה"ל במטרה לבצע פיגוע… בחוץ, בזמן שהמחבל מכין מכתב התאבדות נשמעות יריות בין מחבלים לכוחות צה"ל לכאורה ואז הוא כביכול מחליט להוציא את הפיגוע אל הפועל, אורז תיק ויוצא מביתו.

המחבל לובש את מדי צה"ל ובאישון לילה חודר לישראל. הוא צועד לעבר תחנת אוטובוס בה ישנם לכאורה חיילים נוספים וברגע שמגיע האוטובוס הוא עולה ביחד איתם. הנסיעה מתחילה, הוא מעלה זכרונות…ואז בשלב מסוים הוא לוחץ על הכפתור מפעיל את המטען על חגורת הנפץ שהכין והאוטובוס מתפוצץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בערוץ תקשורת פלסטיני דווח כי שמו של הסרטון, "דם הדם שלך" והוא פורסם לצד הכיתוב, "העבר לכל פלסטיני מרדני שלא חפץ בחיי ההשפלה".

בסרטון אחר שפורסם המטרה היא ברורה – ללעוג לצה"ל ולראש הממשלה נתניהו. בסרטון "בחיפה תקבל אותנו" שהקריין מדבר בעברית קולקלת בחלקים רבים ממנו ואף מלווה גם בתרגום בעברית, מתנגן השיר "הבה נגילה הבה".

תמלול הסרטון

(הטעויות במקור) "50 ו-10, 50 ו-10 אלוף הפיקוד אנחנו התחלנו את מבצע המגן הצפוני. הם כוזבים מגן הצפון, קשקוש מקושקש. נתניהו עכשיו התעורר. הוא מחפש מנהרות ותחת ביתו חופרים ג'עפר חסין ועלאא. אנחנו יכולים לומר לך מה אתה אוכל בבוקר ומתי אתה מתעורר, ולמה רבת עם אשתך, ושישנת בלי ארוחת ערב…. הם הגיעו לתחת הבית שלי. תחת ביתך אביחי (דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי) אתה תופתע מזה, אנחנו משתמשים ב-WIFI שלך, אל תהיה כועס. אתה בא לחפור בגבול וחג מחמוד נמצא רושם תחת הכנסת מי שבא מכם ומי שלא. אביחי אנחנו נפסיק את המים שלך מעט בגלל שהצינור שלך עובר באמצע המנהרה. כשאנו חופרים כאן מצאנו אדם קבור, זה היה קבר שרון הוא קפץ וקם בגלל הרעש."

הסרטון לא הופץ על ידי ערוץ חיזבאללה הרשמי אך ייתכן מאוד כי בידיעתו ועל ידי גורם המקורב לו. למעשה חיזבאללה נמצא במבוכה גדולה מאז נחשפו המנהרות והחל צה"ל במבצע "מגן צפוני". שתיקתו והיעלמותו המתמשכת של מזכ"ל חיזבאללה שנוהג להתלהם בתקשורת מעת לעת רק מחזקים זאת ומוכיחים כי עצם הגילוי של המנהרות, שהיתה התוכנית האסטרטגית והחשאית ביותר של הארגון במשך שנים ארוכות, פגעה קשות בארגון ובמוטיבציה שלו.

בסרטון למעשה מנסים להציג את המבצע וגילוי המנהרות ככישלון מודיעיני ולא כי הישג גדול "נתניהו עכשיו התעורר", כלגלוג שלקח לו הרבה זמן לגלות את מה שהם עושים במשך שנים, אבל ברור שזה לא נכון וכי ישראל עוקבת אחר הפעילות של חיזבאללה במשך שנים. עוד נטען בסרטון כי גם בידי חיזבאללה יש מידע מודיעיני רב על ישראל, אך כמובן שלהבדיל מישראל שחושפת עובדות למידע המודיעיני שהשיגה על המנהרות, בסרטון נטען כי הם יכולים להגיד לנתניהו מה הוא אוכל בבוקר ועל מה רב עם אשתו… "

אז אין ספק כי מדובר בסרטון משעשע אך כנראה שככה מתנהג מי שנמצא במבוכה גדולה ונתפס עם המכנסיים למטה.

תגובה אחת

Back to top button