צרכנות

5 אמצעים טכנולוגיים לקידום אתר או עסק באינטרנט

בין אם העסק מוכר מחשבים ניידים ובין אם העסק מוכר מחברות רגילות, נוכחות ברשת האינטרנטית חשובה ביותר – מאפשרת להגיע לקהל היעד באופן ממוקד, להקל על הלקוחות להתמצא, ליצור קשר מהיר, לסגור עסקאות בכל שעה רצויה, לחסוך בכוח אדם, לתמוך בסטטוס ובאופן כללי להתייעל, ועל כן כאשר מבקשים למנף את הנוכחות ברשת – יש להיעזר בטכנולוגיה תומכת, וכאן נציף 5 אמצעים מובילים לטובת קידום האתר ונוכחות העסק.

בניית אתר

ראשית נתחיל עם בניית אתר, וזאת כי בין אם מבקשים לבצע מכירה או רק לפרסם, אתר חשוב ביותר! עם זאת, אין לחשוב שניתן לקחת כל תוכנה חינמית עבור בניית אתרים ולסגור את הפינה, וזאת כי כמו כל בית טוב, כך גם אתר צריך שלד יציב, ובמקרה זה אפיון מקדים – אם אודות מהות, יתרון יחסי ומטרת העסק ואם אודות קהל יעד ומתחרים (ישירים ועקיפים). בנוסף, אתר איכותי צריך תחזוקה, להכיל חומר מקצועי, לסדר את הקטגוריות השונות באופן אופטימלי, לבצע אופטימיזציה סדירה, להקל על הגולש לאתר את האתר, להבין מהו עיצוב "נכון", לסייע ליצור קשר וכדומה, משמע יש לעשות עבודת אפיון מקדימה, להקים, לתקן ולתחזק, כאשר גם פה ניתן למצוא אמצעים טכנולוגיים מסייעים, אם עבור עיצוב ואם עבור הקמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קידום אורגני

קידום אורגני הוא סוד הקסם שמאחורי קידום אתרים ועסקים רבים ברשת. במה מדובר? ובכן המטרה אחת: כאשר לקוח יקליד בשורת החיפוש את הנושא בו עוסק העסק, האתר יופיע בראש תוצאות החיפוש. כיצד עושים זאת? או שמשלמים (קידום ממומן), או שמשקיעים בתוכן איכותי (קידום אורגני). למה הכוונה? ובכן לגוגל יש רובוטים אשר סורקים את האתר ומקטלגים אותו בהתאם לשורת סעיפים, כאשר חלק מהם נוגעים לכמות, רלוונטיות ואיכות התוכן שהאתר מעלה. מכאן ככול שאתר יכיל תוכן יותר ענייני ואיכותי, ובין היתר ישלב מילות מפתח (גם אותן ניתן לאתר באמצעות אמצעי טכנולוגיים), כך הוא ידורג יותר גבוה – יטפס ברשימת תוצאות החיפוש.

פרסום ממומן

לצד קידום אורגני, גם ישנו קידום ממומן. השיטה פשוטה: משלמים והמערכת מקפיצה את האתר (או את המודעה) לראש תוצאות החיפוש. השיטה מאוד יעילה, אך יש לקחת בחשבון שלעומת הקידום האורגני, במקרה זה ברגע שמפסיקים לשלם, התוצאה צונחת מטה, ועל כן הרבה פעמים נוטים לשלב בין קידום ממומן לקידום אורגני. כמו כן, לצד קידום ממומן בגוגל, גם ניתן להשקיע בקידום ממומן במגוון פלטפורמות נוספות, כגון פייסבוק ואינסטגרם. פה נציין שיש להישאר מעודכנים, כי החוקים והתעריפים דינמיים ובנוסף יש לדעת היכן להוציא ואף כמה, על מנת לבצע אופטימיזציה בין מטרה להשגת היעד. כך למשל כפתור Boost Post עשוי להיות מפתה, אך בעצם להוות מלכודת דבש.

קידום תוכן

אחת מדרכי הקידום הרלוונטיות כיום מתמקדת באופציה של טאבולה ואאוטבריין. מדובר בנדבך מהותי מתחום הקידום הממומן – בהזדמנות לפרסם כתבות תוכן בעלות ערך מוסף (טיפים וכדומה) ביעדים מרכזיים (כגון(YNET, באמצעות שימוש במנוע המלצות. מהו יתרון השיטה? קידום מעין זה מסייע להזרים תנועה מכתבה אחת לשנייה ובסופו של יום לאתר המשווק, מבלי שהלקוח ירגיש שהוא "מובל" באופן כוחני, וזאת כאמור להבדיל מפרסומת גלויה.

ניהול לידים

כאשר רוכשים נכס דיגיטלי, המטרה להזרים תנועה של לקוחות פוטנציאליים לאתר. על מנת למנף זאת, ניתן להיעזר במערכת CRM – מתוך מטרה להבטיח שהמענה יהיה מהיר ויעיל. בנוסף, אופציה זו מאפשרת לעקוב אחר היסטוריית הלקוח, לבצע אוטומציה יעילה, לסגור עסקאות, לשלוח פרסומות באופן מקצועי ובאופן כללי לייעל ניהול קשרי לקוחות.

התמקדות

מסקנה? כיום יש מגוון אמצעים טכנולוגיים יעילים, כך שהחוכמה היא לדעת במה להשקיע זמן ומשאבים, כיצד לייעל הליכים, היכן להתמקצע, כיצד לא להתפזר, מה קודם למה ובאופן כללי מהיכן להתחיל. בהצלחה!

Back to top button