חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

תקציב 2019 לעיריית ירושלים יעמוד על 950 מיליון שקלים

שר האוצר, משה כחלון וראש העיר ירושלים, משה ליאון הגיעו היום (שלישי) לסיכום על תקציב העירייה לשנת 2019. התקציב הכולל יעמוד על סך 950 מיליון שקל ע"פ תמהיל ייעוד שהוגדר מראש ובתוכו: הקצאה לפרויקטים מחוללי הכנסות, תקציב לפיתוח ירושלים ושיפור רמת השירותים לתושב.

שר האוצר משה כחלון וראש עיריית ירושלים משה ליאון הגיעו לסיכום על תקציב כולל לעירייה לשנת 2019 בסך 950 מיליון שקל ע"פ החלוקה הבאה: 765 מיליון שקל תקציב הבירה, 67 מיליון שקל מענק פיתוח לירושלים ובנוסף 40 מיליון שקל לטובת שיפור רמת השירותים בעיר ו78 מיליון שישמשו לפרויקטים מחוללי הכנסות עצמיות לעיריית ירושלים כאשר העירייה ומשרד האוצר יקבעו במשותף את הפרויקטים אשר יבוצעו בסכומים האמורים.
יוקם צוות בו ישתתפו משרד האוצר ועיריית ירושלים שיעסוק באופן הקצאתם של הסכומים האמורים.

עוד סוכם בין הצדדים, כי במהלך השנה ידונו הצדדים על צעדים נוספים שיגדילו את ההכנסות העצמיות של הרשות באופן שיגדיל את רמת השירותים בעיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סך סיכום התקצוב יעמוד על 950 מיליון שקל המהווים גידול של 20 אחוזים לעומת התקציב שהועבר לעיריית ירושלים בשנת 2018.
הסכומים האמורים מתווספים לתוכנית שאושרה לפני כחצי שנה לפיתוח מזרח ירושלים בהיקף של 2.1 מיליארד שקל.

שר האוצר, משה כחלון: "אני גאה בכך שמשרד האוצר יעניק השנה את הסכום הגבוה ביותר שנתנו אי פעם לעיר ירושלים, בהמשך ישיר למגמה של השנים האחרונות. כשבאים למשרד האוצר בזמן, באופן מקצועי וענייני, עם רשימת דרישות מנומקת אז מקבלים את כל התמיכה שאפשר לתת. אני בטוח שבשנים הקרובות נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה יחד עם ראש העיר משה ליאון כדי לחזק את ירושלים בירת ישראל ולהמשיך להצמיח אותה לדורות הבאים. "

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הסיכום מבטיח כי עיריית ירושלים תתחיל את שנת 2019 ברגל ימין עם איתנות פיננסית לבירה כאשר הנגזרת המשתמעת מכך היא הרחבת השירותים הניתנים לתושבי ירושלים. זהו התקציב הגדול ביותר לה זוכה העיר ירושלים כאשר המרווחים היחידים יהיו תושבי ירושלים. אני מודה לשר כחלון על ההתנהלות הנעימה ועל הדרך בה התבצעו הדיונים ואופן קבלת ההחלטות, תושבי ירושלים יכולים לחזור לנשום לרווחה, יש מי שדואג להם."

הממונה על התקציבים, שאול מרידור: "האופן שבו התנהלו הדיונים השנה מהווה בסיס לאמון ששיתוף הפעולה עם העירייה יוביל לשינוי המגמה בירושלים, כך שהרשות תוכל לספק שירותים יותר טובים לתושביה, על ידי הגדלת הכנסותיה העצמיות בשנים הבאות. על מנת לפתח הכנסות עצמיות אלה, כבר בסיכום הנוכחי הקצנו סכום והקמנו צוות שמטרתו לפתח פרויקטים מחוללי הכנסה לעירייה".

צילום: דוברות עיריית ירושלים
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח