חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

7 פצועים בפיגוע הירי בעופרה – צפו בתיעוד

מחבלים חמושים בנשק אוטומטי עברו הערב (ראשון) ברכב פרטי בצבע לבן סמוך לטרמפיאדה בכניסה ליישוב עופרה, האטו ליד קבוצת אנשים שעמדו במקום ופתחו לעברם באש. 7 בני אדם נפצעו בפיגוע הירי והרכב החשוד ממנו נפתחה האש נמלט מהמקום. תת-אלוף ערן ניב, נמצא בנקודת הפיגוע וכוחות גדולים של צבא ומשטרה סורקים כעת במרחב. צפו בתיעוד.

חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ופינו כאמור לבתי החולים בירושלים 7 פצועים: צעירה בת 21 בהיריון כשהיא פצועה מירי בפלג גופה העליון ומצבה קשה, בעלה כבן 21 במצ בינוני ושני צעירים כבני 16 במצב קל פונו לבית החולים שערי צדק. לבית החולים הדסה עין כרם פונו צעיר כבן 22 במצב בינוני ועוד שתי בנות צעירות כבנות 16 במצב קל.

חובש רפואת חירום במד"א בנצי גליק ופראמדיק מד"א בצלאל בן חמו ששהוו בנקודת ההזנקה של מד"א בעפרה ושמעו את הירי סיפרו: "שמענו ירי ומיד עלינו לניידת טיפול נמרץ, יצאנו לכיוון הכביש והבחנו בצעירה כבת 21 שוכבת על המדרכה בהכרה מלאה כשהיא סובלת מפצע ירי, צעיר כבן 21 ישב על המדרכה בהכרה מלאה עם מספר פצעי ירי בפלג גופו התחתון. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים, העלנו אותם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבי"ח תוך המשך טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים וטיפול תרופתי כשמצבה של האישה קשה ולא יציב והגבר במצב בינוני ויציב. בסיוע כוח רפואה של צה"ל טיפלנו בפצוע נוסף שסבל מפצעי ירי בגופו, הוא היה בהכרה מלאה ופונה בניידת טיפול נמרץ של צה"ל כשמצבו בינוני ויציב."
 
פראמדיק מד"א שלום גליל סיפר: "2 נערות כבנות 16 שהיו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות בגפיים ו-2 נערים כבני 16 שסבלו גם הם מפציעות בגפיים קיבלו מאיתנו טיפול רפואי ראשוני בשטח, העלנו אותם לאמבולנסים ופינינו אותם לבי"ח כשמצבם קל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה לפיגוע: "בשעות אלו אנו מחזקים את ידי חיילי צה"ל ושולחים החלמה מהירה לפצועים. לאור התגברות האירועים, אנו קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון לעצור את הקיצוץ המתוכנן בהגנת היישובים ולא לאפשר את הצימצום מרכיבי הבטחון בישובים. דווקא עכשיו נדרש מהלך לחיזוק ההתיישבות בביטחון, בבנייה ובהסדרת יישובים."

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר בתגובה לפיגוע: "לצערי הרב גם לאחר הפיגוע הנוראי באיזור התעשייה ברקן וגם לאחר הפיגועים שהיו אחריו בצומת חטיבת שומרון ובצומת גיתי אביסר לא נעשו פעולות תגמול של כוחות הבטחון כנגד הרשות הפלסטינית וקיני הטרור."

לדבריו, "השיטה של ההכלה לא עובדת. השיטה של הטיפול הכירורגי במפגעים איננה מספיקה. ממשיכים במדיניות הזו ואנחנו סופגים עוד פיגוע קשה הערב ואני לא יכול להבטיח שלא יהיו עוד פיגועים נוספים רצחניים כאלו. אני קורא לראש הממשלה, שהוא גם שר הבטחון, להורות לצה"ל לצאת הלילה לפעולת תגמול כנגד הרשות הפלסטינית באיזור שבו יצאו המחבלים המרצחים הללו. צריך לטפל בהם כפי שהיינו מדינה קטנה. אנחנו מדינה גדולה וחזקה ואנחנו מאבדים את ההרתעה."

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

תגובה אחת

Back to top button