חדשות הארץמבזקים

איש העסקים שמואל פלאטו שרון הובא למנוחות בבית העלמין בסביון

מאות בני אדם ליוו היום (שישי) בבית העלמין בסביון את איש העסקים וח"כ לשעבר שמואל פלאטו שרון שהלך לעולמו אמש סמוך לחצות בגיל 88 בבית החולים תל השומר.

פלאטו שרון נולד בשם שמואל שייביץ בעיר לודז' שבפולין בינואר 1930. כשהיה בן 9, לאחר כיבוש פולין בידי גרמניה הנאצית, ברח עם משפחתו לצרפת ושם כבר בהיותו נער מתבגר החל את עסקיו ממכירת סיגיות ובהמשך עבר לעסקי המחזור ואף זכה לכינוי "מלך תעשיית המיחזור של פריז".

פלאטו עלה לישראל בשנת 1975 והשתקע בסביון, שם התגורר בוילה יוקרתית והחל את עסקיו בארץ עם רכישת חברת לוינסקי במטרה להקים את התחנה המרכזית החדשה בתל אביב. הוא נכנס כשותף עם הקבלן אברהם פילץ בהקמת הקניון הראשון בישראל, דיזנגוף סנטר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין השנים 1977 ל-1981 כיהן פלאטו שרון כחבר כנסת מטעם מפלגה שהקים שנקראה "פיתוח ושלום". פלאטו זכור במיוחד בזכות המשפט המפורסם, "מה אתה עשית בשביל מדינה?". במהלך השנים תרם רבות מהונו לארגוני צדקה שונים.

בחודש ספטמבר האחרון הוא אושפז בבית החולים איכילוב במצב קשה בעקבות ברונכיט, ובחודש האחרון היה מאושפז בתל השומר. אמש כאמור בחצות הלך לעולמו והיום בשעה 14:00 בצהריים הוא הובא למנוחות בבית העלמין בסביון.

החקיין יוסי וידר ספד לפלאטו, "לא ידעתי שזאת תהייה שיחת פרידה .. סמי פלאטו שרון היקר והאהוב בנשמה כמה עצוב לי היום להיפרד ממך. תנוח על משכבך בשלום, לאחר שנלחמת שלושה חודשים על חייך כמו אריה, וגם בשעות הקשות ביותר נתת לכל הסובבים אותך תחושה שגם זה קטן עליך ואתה תתגבר כי אתה לוחם ואף פעם לא נכנע .."

וידר הוסיף, "היית עבורי חבר יקר מאוד שבכל פגישה ושיחה שאבתי ממך את חכמת החיים, האופטימיות, ההומור הנדיר, הנתינה ואהבת המדינה שכל אלו היו מקצת תכונותיך הנדירות, שלעד יהיו נצורות בליבי בנשמתי ואפילו בגרוני…
יהי זכרך ברוך, חבר אמת אמן"

Back to top button