חדשות הארץמבזקים

נדחתה באו"ם הצעת ארצות הברית לגנות את חמאס

האסיפה הכללית של האו"ם הצביעה היום (חמישי) על הצעת ארצות הברית לגנות את ארגון הטרור חמאס בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל, חפירת המנהרות ופעילות הטרור בחודשים האחרונים בגבול מידי שישי, הפרחת עפיפוני ובלוני התבערה והנפץ.

ההצעה זכתה לתמיכתן של 87 מדינות לעומת 57 מתנגדים אך היא לא התקבלה מאחר ונדרש רוב של שני שלישים. 33 מדינות נמנעו.

ההצבעה הערב באו"ם על גינוי חמאס
תוצאת ההצבעה הסופית

מדובר בהצעה שקידמה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אשר מסיימת את תפקידה בסוף החודש. לפני ההצבעה כתבה היילי בחשבון הטוויטר שלה, "אחר הצהריים, האו"ם יצביע על ההצעה של ארה"ב ששואלת שאלה פשוטה: האם המדינות תומכות בטרור של חמאס או לא? לאו"ם יש הזדמנות לגנות את חמאס בפעם הראשונה, אם האו"ם לא יעשה זאת, חוסר האמינות שלו ידבר בעד עצמו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב לאחר ההצבעה באו"ם, "בהצעת גינוי החמאס בעצרת הכללית של האו"ם הושג רוב גורף של מדינות שעמדו נגד החמאס.
לא השגנו את הרוב של שני-שליש אבל זוהי פעם ראשונה שישנו רוב של מדינות שמצביעות נגד החמאס ואני משבח את כל 87 המדינות שנקטו עמדה עקרונית נגד חמאס. זהו הישג חשוב מאוד לארה"ב ולישראל. אני מודה לממשל האמריקני ולשגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי על היוזמה!"

ניקי היילי הערב באו"ם. צילום: האו"ם
שגריר ישראל באו"ם, דני דנון הערב באו"ם. צילום: האו"ם

תגובה אחת

  1. איפה הצדק לעזזל רובם גויים רשעים עם שנאה בלב וקנאות בישראל הם לא יכולים בלי להרוג אז לא מצפים שיצביעו בעד אבל מי שם עליהם.

Back to top button