חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

צה"ל דורש את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני של הגבול

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, קיים היום (חמישי) בצהריים פגישה עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול. במהלך הפגישה לקח אלוף הפיקוד את מפקד יוניפי"ל לסיור במרחב מנהרת הטרור ההתקפית של ארגון הטרור חיזבאללה, שנחשפה השבוע ונחפרה מהמרחב הדרומי של כפר כילא לשטח ישראל.

מפקד פיקוד הצפון הביע בשם צה"ל מחאה חריפה על הפרת הריבונות הישראלית ע״י ארגון הטרור חיזבאללה במטרה לפגוע באזרחים ישראליים וציין כי מדובר בהוכחה נוספת להפרות החמורות של ארגון הטרור חיזבאללה המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם – ובראשן החלטה 1701.

האחריות על חפירת המנהרות על ידי חיזבאללה בדרום לבנון מוטלת על ממשלת לבנון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד פיקוד הצפון מסר למפקד יוניפי"ל עזר של הכפר השיעי רמיה ובו מסומנת קבוצת בתים מהן נחפרת מנהרת טרור התקפית נוספת לשטח ישראל ודרישה ברורה כי יוניפי"ל יוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני של הגבול וציין בפניו כי מי שייכנס לתוך המרחב התת קרקעי מסכן את חייו. האחריות לשלומם של תושבי דרום לבנון הגרים בסמוך לתת הקרקע החודר לישראל מוטלת על ממשלת לבנון.

המנהרה הנחפרת מרמיה חצתה לשטח ישראל, אך לא מהווה איום מידי על תושבי ישראל.

צה״ל רואה בממשלת לבנון, צבא לבנון ויוניפי״ל אחראים על כל המתרחש בלבנון ובאכיפת החלטה 1701.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

2 תגובות

  1. צהל מורטע מהחיזבאללה מטרת הטרור כפי שאמרו לנו לזרוע פחד וזה בידיוק מה שהשיג …
    אבל המצב הרבה יותר גרוע שהצבא חושש לעשות פעולת מניעה לאחר שהחיזבאללה יוזם פעולות התקפיות ומדינת ישראל מבקשת מהצבא הלבנוני להרוס את המינהרה בצד הלבנוני הריי אם זה היה קורה לפניי 20 שנה לא היינו חושבים יותר משעה והחיזבאללה היה מקבל מכה שלא היה שוכח…
    אז המדינה מורטעת מהחיזבאללה וזה צריך להטריד כל אזרח במדינה ..אני לא רוצה לחשוב מה יהיה עוד 20 שנה אם נמשיך להתנהל בצורה הזו…אין הנהגה ואין אומץ למקבליי ההחלטות

Back to top button