חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

"דמי חנוכה": 15 מיליון דולר נוספים יועברו לידי חמאס ברצועת עזה

במסגרת הסיוע הקטארי של 150 מיליון דולרים שחלקו הראשון הועבר בתחילת חודש שעבר יועברו היום לארגון הטרור חמאס בעזה עוד 15מיליון דולרים.

150 מיליון דולר של הסיוע הקטארי חולקו כך ש-60 מיליון דולר הועברו בעבור דלק על מנת לשפר את אספקת החשמל בעזה ותפעול תחנת הכוח למשך שישה חודשים ועוד 90 מיליון דולר ישמשו לתשלום משכורות לפקידי חמאס ברצועת עזה ולמשפחותיהם. במסגרת אותו סיוע קטארי סוכם בחודש שעבר כי התשלום בעבור המשכורות לחמאס של 90 מיליון דולר כאמור, יועבר ב-6 תשלומים, 15 מיליון דולר בכל חודש שכפי שצוין חלקו הראשון עבר בחודש שעבר והפעימה השנייה מתבצעת היום.

צילום: רשתות חברתיות, תקשורת פלסטינית

נדגיש כי ממשלת ישראל היא שאישרה את העברת כספי הסיוע מקטאר לארגון הטרור החמאס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בישראל נשמעו היום תגובות זועמות על כך שישראל ממשיכה לאפשר את העברת הכספים לחמאס.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי אמר על העברת מיליוני הדולרים לחמאס כי "נתניהו נכנע לטרור ומעביר כסף למחבלים. מיליוני דולרים זורמים בשעות האלה, דרך ישראל לחמאס. כסף מושחת לכיס של המחבלים, שיורים על תושבי הדרום. זה מרתיח מזעם, זה מעוות וזה מושחת. במקום לייצר פתרון שישמור על הביטחון של ילדי הדרום – נתניהו נכנע לטרור ומעביר כסף למחבלים. אפשר לשנות את הגישה המושחתת הזאת. חייבים לשנות אותה."

ח"כ עודד פורר אמר כי מדובר ב"דמי חנוכה לחמאס" והוסיף "הגשם הכבד שיורד על ארץ ישראל בשעות אלה, לא ישטוף את הבושה שבתשלום דמי חסות לארגון חמאס. כל שרי הממשלה, ששותפים באחריות משותפת לחרפה הזו, דבוקים חזק לכיסאות ומעדיפים לבגוד בכל מה שהם מאמינים ולאפשר העברת כספים לארגון טרור".

ח"כ איציק שמולי אמר כי "הקבינט מאיים בתקשורת למוטט את חמאס ובפועל מסייע לתדלק אותו מדי חודש במזוודות של כסף כדמי חסות. נתניהו וממשלתו איבדו שליטה מוחלטת בדרום וחמאס הוא בעל הבית שקובע את המציאות. עם כל הדיבורים על נתניהו שיודע להילחם בחמאס בתקופת הממשלה שלו ההרתעה הישראלית התפוגגה לחלוטין בדרום ובאופן הולך ועולה גם בצפון."

האיחוד הלאומי אמר בתגובה להעברת 15 מיליון דולר נוספים לרצועת עזה כי "לא יכול להיות שראש הממשלה מתבסס על קולות הימין ומנהל מדיניות שמאל. ראש הממשלה מכהן כעת כשר ביטחון ואנחנו לא רואים שום שינוי במדיניות ההבלגה וההכלה שליברמן הנהיג לאורך כל תקופתו. חייבים לעצור את זרימת הכספים למימון הטרור ולא לאפשר להם להתבסס שוב עד סבב הלחימה הנוסף. זה באחריותינו, זה ביכולתינו וזו חובתינו כלפי תושבי הדרום ותושבי ישראל כולה."

ראש הממשלה בנימים נתניהו נפגש הבוקר עם שגרירים זרים בגזרת הצפון סמוך לכוחות צה"ל הפועלים לחשיפת ונטרול המנהרות. במענה לשאלה על היציבות בדרום ועל הכספים הנכנסים לעזה אמר נתניהו, "המצב בדרום בוודאי יותר יציב מכפי שהוא היה בעבר, כי המטרה שלי שם הייתה קודם כל להשיג שקט ואז לראות אם אנחנו יכולים להגיע להסכם ארוך טווח יותר. השקט הושג, אבל מי יודע כמה זה יחזיק. כדי להשיג את השקט, היה עלינו לעצור בכוח את הניסיונות של חמאס לפלוש לשטח שלנו ולתקוף את החיילים והאזרחים שלנו, ועשינו את זה, וגם לנקוט בצעדים נגד מתקפות הטילים שלהם וכו' נגד הערים והיישובים שלנו ליד עזה."

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

נתניהו הוסיף כי "על מנת לעשות זאת, היינו צריכים לא רק לטפל בביטחון אלא גם בשאלה כיצד למנוע משבר הומניטרי שהלך והחריף כתוצאה מהחלטותיו של אבו-מאזן לעצור את הכספים. זה מה שיצר את החור הגדול שם. החור הגדול נוצר ראשית כל ע"י חמאס שלקח חלק עצום מהכספים למטרות טרור, אבל מה שנשאר נלקח ע"י אבו-מאזן וזה יצר חור שני, חור עמוק, ומישהו היה צריך למלא את החור הזה, כדי למלא את זה מנקודת מבט הומניטרית. הביוב שלהם זרם לאשקלון כי אף אחד לא טיפל בזה, מגיפות שעלולות להתפשט ודברים נוספים."

"השאלה הייתה איך לעצור את זה, מישהו היה צריך להביא את הכספים. כיוון שאבו-מאזן לא היה מוכן לעשות את זה ומדינות אחרות לא היו מוכנות לעשות את זה – קטאר הסכימה לעשות את זה, לפחות באותו רגע. אז אנחנו הסכמנו והוספנו כמה בקרות על הכספים שלא היו לנו תחת אבו-מאזן." הסביר נתניהו והוסיף, "אנחנו נותנים את הרשימות של האנשים, הם נותנים את זה לקטאר וקטאר מעבירה לנו טביעות אצבע, תמונות, חתימות, כדי שהכסף פשוט לא יגיע לכל אחד. כאן זה עומד עכשיו. האם אפשר לעבור משם להסדר ארוך טווח יותר? אני לא יודע." אמר נתניהו.

הוא ציין כי "הסדר ארוך טווח יעסוק לא רק בהפסקת אש, מעברים ושטחי דייג, אלא קודם כל בהחזרת החיילים שלנו, גופות החיילים שלנו והאזרחים שלנו, פיתוח מתקנים ותשתיות בסיסיים בעזה ונתיב ימי אפשרי בפיקוח ישראלי מקפריסין לעזה. זה הכל. אנחנו לא יודעים אם נגיע לזה. נראה אם החלק הראשון יחזיק ואז נראה אם אנחנו יכולים להגיע לחלק השני".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לכתבה >> חגיגת הדולרים מקטר: תורים ארוכים בסניפי הדואר ברצועת עזה

3 תגובות

  1. כל הקשקשנים שמכפישים את נתניהו לא שווים יריקה נישבר מיקם הזי… לכו לכל הרוחות .

Back to top button