צרכנות

שיקום מבנים – החזרת מבנים למצבם המקורי

אחת התוצאות המבורכות והבלתי צפויות של עליות המחירים בשוק הנדל"ן, הינה התרחבות המגמה בקרב דירים ובעלי בנייני מגורים ותעשייה, לבצע שיקום מבנים וטיפול יסודי בהם, במטרה להחזיר אותם למצב הקרוב ככל האפשר למצבם המקורי. שיקום המבנה וטיפול יסודי בו מאפשר להמשיך לגור ולהשתמש בו עוד שנים ארוכות, ובתוך כך להימנע מהצורך לעבור דירה. שיקום מבנים גם מעלה את ערך הבניין ואת הערך של כל אחת מהדירות בו בעשרות אחוזים. מה הקשר בין עליית מחירי הנדל"ן לבין העלייה במספר הדיירים בבנייני מגורים המבצעים שיקום המבנה וטיפול יסודי בו? מה כוללת עבודת שיקום המבנה? כל התשובות – בהמשך המאמר.

עליית מחירי הנדל"ן והשפעתה על שוק השיפוצים בישראל

בעשורים האחרונים חווה שוק הנדל"ן בישראל את אחת מתקופות הזוהר שלו. עליית מחירי הנדל"ן ממשיכה, ורק צוברת תאוצה, וגם עלייה במספר הדירות למגורים הנבנות מדי שנה איננה מספיקה לענות על הביקושים. זוגות צעירים חדשים, כמו גם משפחות צעירות המעוניינות לשפר את המגורים שלהן, ממשיכים להשפיע על הביקושים. זאת, בנוסף למשקיעים מהארץ ומחו"ל, שאף שמספרם פוחת לאחרונה, הם עדיין מהווים גורם משמעותי בעליית המחירים. עליות המחירים משפיעות על בעלי דירות רבים לזנוח לעת עתה את השאיפה להחליף את הבית, ובמקום החלפת הדירה פונים הבעלים לביצוע שיפוצים נרחבים. לא אחת קורה שדיירים בבניינים ישנים מתאגדים ומבצעים שיקום מבנים ושיפוצים בבניין שלהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שיקום מבנים – מה זה כולל

עבודת שיקום מבנים כוללת תיקון וטיפול בכל המרכיבים בבניין, על מנת להחזיר אותו למצב קרוב ככל האפשר למצבו המקורי. שיקום המבנה מתמקד לרוב בשתי מטרות – שיקום ושיפוצים קוסמטיים, שהמטרה שלהם היא בעיקר שיפור ההרגשה בעת הכניסי והשהייה במבנה. מנגד, שיקום המבנה כולל תיקונים מבניים בסיסיים, שהמטרה שלהם שיפור איכות החיים בו ומניעת סתימות, נזילות והפסקות חשמל תכופות עקב תקלות.

שיקום קוסמטי ותיקונים בסיסיים: שיקום מבנים באופן הזה נועד, כאמור , אך ורק לצרכים אסתטיים. הטיפול בבניין עשוי לכלול צביעה וסיוד, הוספת לבנים שנפלו מחזית הבניין ותיקון החיפויים בבניין באופן כללי. גם שיקום קוסמטי הוא יקר, אבל איננו משתווה למחירים הגבוהים מאד והממשיכים לעלות של בתים ודירות למכירה.

שיקום כללי לבניין: שיקום מבנים כללי כולל השקעה בתשתיות, בחיזוק המבנה ובכל תחום שנדרש לשם ניהול חיים תקינים במבנה בכלל, ובכל אחת מהדירות בפרט.

ביצוע שיקום מבנים דורש מקצועיות ורמה גבוהה אל אמינות. בחירת הגוף הנכון שיבצע את השיפוצים מהווה צעד חשוב לקראת ביצוע העבודה, הפחתת הסיכונים לדיירים וקיצור זמן העבודה.

אורגד שיפוץ מבנים

Back to top button