כלכלהמבזקים

חברות ישראליות יציגו בוושינגטון פתרונות למשבר הרעב העולמי

שתי חברות ישראליות נבחרו להציג לראשי הכלכלה העולמית פתרונות ישראליים למשבר הרעב העולמי, בוועידת המנהלים המרכזית של קבוצת "וול סטריט ג'ורנל" שמתקיימת השבוע בוושינגטון. בוועידה משתתפים 120 מנכ"לים של חברות מובילות בכלכלה בעולמית, האחראיות על הכנסה של כ- 2.9 טריליון דולר בשנה. בין הנואמים בוועידה ג'ון בולטון היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, סטיב מנושין שר האוצר של ארה"ב, רוברטו אזוודו, מנכ"ל ארגון הסחר העולמי, קווין האסט יו"ר המועצה לכלכלה של הבית הלבן, יו"ר קבוצת ניוז קרופ רופרט מרדוק ועוד.

החברה האחת שתייצג את ישראל בוועידה הינה WaterGen המייצרת מים מאוויר וללא חשמל. הטכנולוגיה של החברה, מספקת מקור זול, שופע ומתחדש של מי שתייה נקיים גם במקומות חמים וצחיחים או בכאלה שחוו אירועי קיצון במזג האוויר. כבר היום פועלת החברה ברחבי העולם ומסייעת לאוכלוסיות המקומיות לקבל גישה למים נקיים לשתייה. החברה הביאה לוועידה את מכשיר המים שלה ובאי הוועידה נדהמו לשתות מים איכותיים שנוצרים מאוויר.

צילום: רלף אלסווג

החברה השנייה Flying Spark, שהנה חלק מחממת המזון של חברת שטראוס (The Kitchen) והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה, מייצרת מזון מחלבון המופק מגלמי זבוב. מבחינה תזונתית, החלבון של מוצרי המזון שמייצרת החברה מגלמי זבובים לא נופל מחלבון אחר מהחי, והוא נטול כולסטרול, ללא שומן טראנס ועשיר במינרלים, סידן, מגנזיום וברזל. בנוסף, הטכנולוגיה של החברה מאפשרת צריכת חלבון תוך שמירה על סביבה ברת-קיימא. החברה תגיע לכנס עם עוגיות שמבוססות על החלבון אותו היא מייצרת. המנכ"לים הבכירים לא נרתעו מלטעום את הקרקרים המיוחדים ועליהם ממרח חומוס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השתתפות החברות בוועידה התאפשרה כחלק משיתוף פעולה בין משרד הכלכלה והתעשייה והמשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה כחלק מפרויקט עולמי להסברה כלכלית לחשיפת פתרונות ישראליים לבעיות גלובליות.

שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ אלי כהן: "זה זמן רב שידוע לכל מדינות העולם כי הטכנולוגיות הישראליות משנות את העולם. כמעט בכל תחום שנבחר ישנה טכנולוגיה ישראלית פורצת דרך שמשנה את כללי המשחק: בסייבר, בציוד רפואי, בתחום הרכב, החקלאות, האנרגיה וגם בתחום המזון שכולל בחובו גם את תחום המים. אני שמח לראות שגם בכנס גדול כמו הכנס של ה- WSJ מבינים זאת ומקדישים חלק שלם לחברות הישראליות. אנו במשרד הכלכלה והתעשייה נמשיך לסייע לחברות הישראליות לפרוץ לשווקים בינלאומיים ולסייע בכל שנדרש על מנת שנמשיך להציג לעולם טכנולוגיות פורצות דרך".

צילום: רלף אלסווג

השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן: "אלו הם הפנים האמיתיות של ישראל. חברות ישראליות מצילות חיים ברחבי העולם, מאפשרות גישה למים נקיים, ומייצרות פתרונות מזון, למיליוני אנשים ברחבי העולם. המשרד בראשותי מציג את האמת על מדינת ישראל למשפיענים ברחבי העולם במטרה להציג את החדשנות הישראלית ואת התפקיד החשוב של ישראל בפתרון בעיות גלובאליות".

Back to top button