חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: 'אגרוף לפנים' של הגברים המכים

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (רביעי) לראשונה את ועדת השרים בראשותו למאבק באלימות נגד נשים. בוועדה השתתפו השר לביטחון פנים, שר הרווחה, שרת המשפטים, השרה לשוויון חברתי וגורמי המקצוע.

רה"מ נתניהו הנחה את מזכיר הממשלה להביא את החוק לאיזוק האלקטורני (החוק לפיקוח טכנולוגי להבטחת קיומו של צו הגנה ולהבטחת תנאי שחרור בערובה) לוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב ובהמשך לפעול לקידום מהיר של החוק בכנסת.

בנוסף, מינה רה"מ נתניהו את ראש הסגל ומ"מ מנכ"ל משרדו יואב הורביץ ואת סגן שר האוצר איציק כהן לבדוק אפשרות להגדלת מקורות תקציביים של התכנית הקיימות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה דרש בוועדה לקבל את פריסת התקציב בפועל ואת ייעוד התקציבים. משרד הרווחה הציג את תוכנית העבודה שכלל ברובו סיוע לקורבנות. ראש הממשלה אמר כי חייבים לפעול יותר בתחום המניעה, האכיפה והענישה.

כמו כן, רה"מ נתניהו הנחה לבחון תכניות חינוכיות למניעת אלימות במשפחה בגילאי הגן ובבית הספר.

רה"מ נתניהו אמר בפתח הוועדה: "זה המפגש הראשון של הוועדה למאבק באלימות נגד נשים כשאני העומד בראשה. אני לא עומד בראש הרבה ועדות, בדרך כלל באלה שאני עומד בראשן יש פעילות ויש תוצאות, כמו בוועדת השרים לביטחון לאומי, ועדה בנושא הקהילה היהודית מאתיופיה וברגולציה. הוועדה הזאת חשובה ואני מתכוון להביא שתי תוצאות. אחת לקורבן ואחת למבצע הפשע. הקורבן או הקורבנות במקרה הזה הן נשים שסובלות מאלימות ומכות ואנחנו מחויבים להוציא אל הפועל את התוכניות הקיימות.

אני מבין שיש יותר תקציבים ממה שחשבתי אבל הם לא מנוצלים. תקציב שאיננו מנוצל כאילו לא קיים. אנחנו יודעים מה הסכומים ואנחנו נפעל עכשיו קודם כל כדי להוציא את הסכומים האלה ובמידת הצורך גם להוסיף."

"הדבר השני זה הטיפול בגברים המכים." אמר ראש הממשלה והוסיף "אני רואה את האלימות נגד נשים כטרור לכל דבר. לא מטפלים בטרור רק על ידי זה שמטפלים בקורבן, צריך כמובן גם לטפל בקורבנות הטרור. אבל אף אחד לא היה מעלה על דעתו שנילחם מלחמה בטרור בלי לטפל בטרוריסטים. בראש ובראשונה צריך שיהיה עונש לפשעים הללו."

נתניהו ציין כי "הרושם שלי הוא שהמערכות השונות שלנו במידה רבה משותקות ואינן עושות את זה. ראיתי את הסטטיסטיקה הגולמית והיא מאוד בעייתית, ולכן אנחנו רוצים לפעול גם נגד הבעלים המכים והיום זה חסר. השיח שמדבר רק על צד אחד ולא על הצד השני, ולא דן באיך נלחמים בטרור הזה, זהו שיח חסר. לכן אנחנו צריכים לקחת את שני הצדדים. המדינה צריכה ביד חפצה לתת את הסיוע לנשים המוכות ולילדים, ואנחנו נעשה זאת. אבל מהצד השני 'אגרוף לפנים' של הגברים המכים. חייבים לעשות את שני הדברים גם יחד. יש לנו מה לעשות בשניהם עבודה גדולה.

השיטה שלי בוועדות האלה היא לקבוע יעדים ולהיפגש בתדירות של אחת לשבועיים בערך כדי לוודא שהדברים מתבצעים. עלינו לקבל דיווח על מה שנעשה והוחלט בוועדה הקודמת ולזוז הלאה לישיבה הבאה. השיטה פשוטה מאוד, יעילה, ומאוד אפקטיבית. כך נפעל גם כאן".

Back to top button