חדשות הארץמבזקים

הנשיא בבסיס חיל האוויר, "ישראל תעשה כל הנדרש להגן על עצמה"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הדליק נרות חנוכה הערב (שלישי) עם חיילי כנף 25 של חיל האוויר בבסיס רמון. את הביקור ליווה מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין ומפקד הבסיס, אלוף משנה ג'. במהלך הביקור סקרו מפקדי החיל בפני הנשיא את פועלן של הטייסות השונות בבסיס, ולאחר מכן הוצגו בפניו כלי הטיס אשר משמשים אותן במשימותיהן המבצעיות השונות.

בפגישתו עם צוותי האוויר התייחס הנשיא למבצע "מגן צפוני" ואמר: "הלילה יצא צבא ההגנה לישראל למבצע 'מגן צפוני'. המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה, מנהרות החודרות לתחום ישראל, מהוות הפרה בוטה של הריבונות הישראלית. חיזבאללה שמציג עצמו כ'מגן לבנון' יביא בסופו של דבר לחורבנה. גילויים אלה רק ממחישים את עומק המעורבות האיראנית בלבנון, הן במימון חיזבאללה והן בהכוונתו. אנו רואים בממשלת לבנון, את האחראית לכל הנעשה בלבנון, ואנו מזהירים את חיזבאללה לבל יכפיף את לבנון, לאג'נדה איראנית, או ישתמש בלבנון, כבסיס לתקיפת ישראל. הקהילייה הבינלאומית חייבת להבין כי ישראל תעשה כל הנדרש להגן על עצמה, וכי ישראל דורשת את מעורבות הגורמים הבינלאומיים, באכיפת החלטות מועצת הביטחון. אני פונה מכאן, לאזרחי ישראל בכלל, ולתושבי הצפון בפרט. אתם יכולים להיות רגועים ובטוחים. ביטחונכם עומד בראש מעיננו. צה"ל כולו דרוך ומוכן למתן מענה, והמבצע הנוכחי מוכיח, את החשיבות במוכנות של כלל צה"ל, ושל חיל האוויר לכל תרחיש שייכפה עלינו. אתם נותנים לנו בטחון, אנחנו יודעים שיש לנו על מי לסמוך."

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

בהמשך דבריו בהדלקת נרות עם חיילי הבסיס אמר הנשיא: "בכל שנה מחדש אנו מברכים: 'על הניסים ועל הנפלאות ועל התשועות ועל המלחמות שעשית לאבותינו בימים ההם ובזמן הזה'. המכבים, החשמונאים היו גיבורי הזמנים ההם. אתם אנשי משפחת חיל האוויר, טייסים וטייסות, לוחמות ולוחמי צוות האוויר, תומכי הלחימה אנשי המערך הטכני אתם, גיבורי הזמן הזה!"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

הנשיא הדגיש את ההון האנושי כסוד הצלחתו של החיל ואמר: "ראינו אתכם בשבועות האחרונים, אנשי צוותי האוויר של מטוסי ומסוקי חיל האוויר ואנשי בסיס רמון, כולם בקו הראשון של פעילות חיל האוויר וצה"ל בגזרת עזה. עקבנו אחריכם פועלים ביום ובלילה בעוז ובאומץ במבצעים ובמשימות הבט"ש, כולל בסיוע ההרואי לכוחות הקרקע במבצע בו נהרג גיבור ישראל – סא"ל מ'. אתם נותנים לנו בטחון, אנחנו יודעים שיש לנו על מי לסמוך."

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

מפקד חייל האוויר, אלוף עמיקם נורקין אמר: "אנו מדליקים היום נר שלישי בבסיס חיל האוויר ברמון, אחד הבסיסים המבצעיים ביותר של חיל האוויר. מכאן יוצאות מדי יום ומדי לילה גיחות המיועדות לשמור על ביטחון אזרחי ישראל. חיל האוויר וזרועות הצבא פועלים כל העת על מנת להבטיח שאזרחי ישראל יוכלו לחגוג בשקט ובשמחה את חג החנוכה. חיל האוויר פרוס בכל הזירות מהצפון ועד הדרום ומוכן בכל עת לתת מענה מבצעי לכל אתגר."

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
Back to top button