חדשות הארץמבזקים

בקרוב: שיפוצניקים יחויבו לתת אחריות לשנה על עבודות שביצעו

בקרוב שיפוצניקים יחויבו באחריות של שנה לפחות על עבודות בסך 20 אלף שקל ומעלה, כך אישרה היום ועדת הכלכלה לקריאה שנייה ושלישית – ההצעה תחול על חוזים חדשים שיעשו לאחר כניסת החוק לתוקף בעוד כשלושה חודשים; היוזם פולקמן: מדובר בהצעת חוק צרכנית חשובה שגם תבחין בין אנשי המקצוע בענף לחאפרים.

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק אחריות לעבודות שיפוצים, של ח"כ רועי פולקמן וחברי כנסת נוספים, לפיה כל קבלן שיפוצים יחויב לתת למזמין אחריות של שנה לפחות על עבודות בהיקף של 20 אלף שקלים ומעלה. לפי ההצעה, בתקופת האחריות יחויב קבלן השיפוצים לבצע תיקון ליקויים ללא תשלום ובתוך זמן סביר.

אילוסטרציה. צילום: pixabay / עיבוד תמונה: חדשות MivzakLive

לפי ההצעה שאושרה, כל קבלן שיפוצים יחויב לתת אחריות על עבודתו לשנה לפחות, בהתאם להסכם בין הצדדים. האחריות תחול על עבודות בהיקף של 20 אלף שקלים ומעלה – כך שבעבודות כאלה המזמינים ייהנו מאחריות לתקופה של שנה לפחות, במהלכה הקבלן יחויב לבצע תיקונים ללא תשלום ובתוך זמן סביר. בעבודת בסכום נמוך מ-20 אלף שקלים עדיין יכול הצרכן לתבוע על נזק שגרם לו הקבלן, אלא שבמקרה כזה חובת ההוכחה שהקבלן גרם את הנזק תחול על הצרכן. בעבודות מעל 20 אלף שקלים, בתקופת האחריות, תחול חובה על הקבלן להוכיח שלא הוא גרם לנזק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ פולקמן התייחס להצעתו ואמר כי מדובר בהצעת חוק צרכנית שתטפל בענף בחאפרים בענף השיפוצים ותבחין בינם לבין בעלי הרישיון. היום קיבלה הוועדה את הצעתו של פולקמן להוריד את רף האחריות לעבודות, מ-44 אלף שקלים כפי שנקבע בהכנת ההצעה לקריאה ראשונה , ל-20 אלף שקלים בלבד על מנת לאפשר ליוצר צרכנים לקבל אחריות. עוד התקבלה הצעתו של ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא, לקבוע כי ההצעה תיכנס לתוקף 3 חודשים לאחר פרסומה ברשומות, על מנת לתת לבעלי המקצוע זמן היערכות. עוד אושר כי ההצעה תחול על חוזים חדשים שיסוכמו לאחר כניסת החוק לתוקף.

ח"כ רועי פולקמן. צילום: אתר הכנסת

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, ומנכ"ל ההתאחדות, יהודה כהן, בירכו על אישור ההצעה. לדברי סיב, ההתאחדות הייתה שותפה להצעה ואישורה הוא חלק מהצעדים למיסוד ענף השיפוצים.

במהלך הדיון התייחס ח"כ פולקמן גם לפניות שקיבל מרוכשי דירה ראשונה שהזמינו קבלן שיפוצים לבצע שינויים בדירה ולאחר מכן טען התנער הקבלן המבצע מאחריותו לפי חוק המכר. ח"כ פולקמן הודה לנציגת משרד המשפטים שהבהירה כי הקבלן המבצע צריך להעניק אחריות לפי חוק המכר וחובת ההוכחה שהנזק נגרם בגלל קבלן אחר חלה עליו.

תגובה אחת

Back to top button