חדשות הארץמבזקים

מבקרי מס הכנסה הפתיעו, עורך הדין הסתתר בשירותים

התנהלותו של עורך דין מעפולה הצליחה להפתיע את מבקרי מס הכנסה, בעת ביקורת ניהול ספרים שהתקיימה במשרדו. מרגע שהזדהו המבקרים בפני אחד העובדים במשרד, נאמר להם שעורך הדין, בעל המשרד לא נמצא במשרד ויחזור רק בעוד כמה שעות. מבקרי מס הכנסה המנוסים והנחושים נשארו להמתין במשרד וראה זה פלא, כעבור חצי שעה, יצא עורך הדין מהשירותים שבמשרד, התנצל בפניהם, והוחל בבדיקת הספרים של העסק. מהבדיקה עלה כי לא נרשמו הכנסות בסך 914,146 ש"ח. עורך הדין נחקר ובמהלך חקירתו התברר כי בנוסף רכש רכב מסוג מרצדס בסכום של חצי מיליון ש"ח, אותו רשם על שם אחותו, שלה אין כל רישיון נהיגה. עוד נמצא, כי בשנתיים האחרונות רכש שני מבנים בסכום של 2,300,000 ש"ח, בעוד שהכנסתו המוצהרת הממוצעת עומדת סביב 200,000 ש"ח בשנה. עורך הדין הובא בפני בית משפט ושוחרר בתנאים מגבילים, להמשך חקירתו.

מקרה זה ונוספים, אירעו, כאמור, במבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בעפולה ובסביבה שכלל בין השאר, בית שאן, עפולה, מגדל העמק, יוקנעם, רמת ישי, קריית טבעון, ומספר כפרים באזור. המבצע כלל 215 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 13% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקיד השומה עפולה, נבחרו בתי עסק בענפיי התעשייה, מסחר ומתן שירותים באזורים כפריים ועירוניים.

בעל עסק "תם לבב", מכפר סולם שלא רשם הכנסות ממכירות באשראי בסך של 20,263 ש"ח העיד על עצמו: "הכל מתום לב". מבדיקת צ'קים דחויים של חנות למוצרים טבעיים ברמת ישי בסכום של 1,705 שקלים שלא נרשמו, אמר בעל החנות: "אני צריך לבדוק את עצמי". בעל חנות למזכרות מיוקנעם שלא רשם הכנסות מיום הביקורת טען: "לא זוכר דבר כזה ולא מעוניין לענות יותר לשאלות" ולא יסף… במספרה ביקנעם, לא נרשמו הכנסות בסך של 7,020 ש"ח, שהתקבלו ב-6 צ'קים עבור שכירת חלק מהמספרה לעוסקת עצמאית בתחום הקוסמטיקה. ההסבר שנתנה למבקרים: "מדובר על צ'קים דחויים בזמן הפירעון אני רושמת". גם סוכן ביטוח מעפולה נהג להשכיר נכס ולא רשם 3,861 ש"ח שנראו בהפקדות הבנק שלו. תשובתו היתה: "אני משכיר נכס וזה חלק מהשכירות". טייח שנמצא באתר בניה בבית שאן בעת שהוא

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מבצע עבודות טיח בווילה, התקשה להחליט אם הוא עצמאי או לא עצמאי. בביקורת שנערכה לו התברר כי אינו מנהל ספרים כלל, ולהגנתו טען בפני המבקרים: " אני לא עצמאי ולא רוצה להיות עצמאי". בעליו של בית קפה בקריית טבעון, שלא רשם הכנסות ביום הביקורת העביר מיד את האשמה לעובדת שלו כשטען: "כנראה העובדת גנבה אותי". בסטודיו לקעקועים בעפולה נמצא שהבעלים לא רשם הכנסות בסך 1,400 שקלים ההסבר האמביוולנטי שבחר למסור: "אני צריך להקפיד ולרשום הכל, יומן שלי מסודר, אתם רואים שאני רושם שם את כל הלקוחות והסכומים ששילמו".

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

אילוסטרציה. צילום: pixabay / עיבוד תמונה: חדשות MivzakLive

3 תגובות

  1. תבדקו מה קורה בכפרים בגליל, וואוו כמה כסף שחור זורם שם כמו מיים ממוסכים ממקומות לפרוקי רכב שטיפת רכבים ועוד.

  2. לא יימצא פקיד השומה שיילך לבדוק ערבים, חוק ואכיפה זה רק כלפי יהודים. נראה את הגבר שייכנס לטייבה או לתל שבע.

  3. תבדקו מה קורה אצל הבדואים בנגב הם בעיקרון מובטלים אבל איך שהו ידם משגת לנהוג על רכבי יוקרה וג'יפים

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח