חדשות הארץמבזקים

על רקע השביתה: הנשיא ורעייתו נפגשו עם ראשות ארגוני הנשים

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה נפגשו בבית הנשיא היום (שני) עם ראשות ארגוני הנשים הגדולים בארץ – יו"ר נעמת גליה וולוך, יו"ר אמונה ליאורה מינקה ויו"ר ויצו פרופ' רבקה לזובסקי. ראשות הארגונים ביקשו להפגש בבהילות עם הנשיא על רקע השביתה שתתקיים מחר במחאה על האלימות הגוברת נגד נשים ומתוך רצון להביא לשינוי המדיניות החברתית.

הנשיא הדגיש במהלך המפגש כי המאבק באלימות נגד נשים ובאלימות במשפחה לא שייך רק לנשים ואמר: ״אלימות נגד נשים פוגעת בכולנו ולכן המאבק הוא של כולנו. זה חייב להיות מאבק חוצה מגדרים, חוצה מחנות ושבטים. מאבק של חברה שלמה, החברה הישראלית. אסור שיישום התכנית הלאומית לטיפול באלימות במשפחה יתעכב. הסוגיות החשובות מטופלות וזוכות להתייחסות מקצועית ומעמיקה על ידי הוועדה והתכנית הלאומית לטיפול בתופעת האלימות במשפחה אבל אסור שהמלצות הוועדה והתכנית שגובשה בעקבותיהן – יישארו על הנייר.״

הנשיא ציין כי הוא רואה באמירתו הנחרצת של ראש הממשלה בנושא אמש, צעד חשוב להבטחת מימושן של התכניות הקיימות ולהעברת התקציבים הנדרשים לשם כך. ״יש לנו חוב מוסרי לנרצחות ולנשים רבות נוספות להן ולהוריהן ולילדיהן ולאחיותיהן שנרצחו השנה ובשנים האחרות. אותן לא הצלחנו להציל אבל אנחנו חייבים לפעול מידית ולעשות הכול – כדי להציל את האישה הבאה," הוסיף הנשיא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר נעמת, גליה וולך אמרה: "קצנו בוועדות. אנחנו למודות וועדות ומסקנות ובינתיים ממשיכות להירצח בישראל עוד ועוד נשים. חשוב לזכור שרצח ואונס נשים זה סוף הסקאלה- בדרך יש מאות, אלפי נשים וילדים שחיים תחת טרור ופחד 365 יום בשנה. ולכן הגיע העת לשים קץ למסקנות וועדות וחקירות. עכשיו צריך ליישם, יש מסקנות ברורות מה צריך לעשות כדי למנוע את הרצח הבא."

יו"ר אמונה ליאורה מינקה: "אין לי שום ספק באשר לתכליתו וחשיבותו של המאבק הזה. בנפשנו הדבר. פה אין מקום לסלחנות, ואסור להסתפק בהצהרות. מיד צריכים מעשים. מעשים שיש בהם חשיבה, יוזמה, השקעה ותפיסת עולם מקיפה ורחבה. אינני מוציאה מכלל אחריות את העולם הדתי. יש חשיבות גדולה שגם רבנים ומנהיגים דתיים יטו שכם וישתתפו במערכה, שתכלול את כל האוכלוסיה – גברים כמו נשים".

יו"ר ויצו פרופ' רבקה לזובסקי אמרה: " אנחנו בתקופת חירום, זה טרור חברתי. זה ללא ספק התוכנית שנחוצה לנו ביותר. הדברים נאמרו אבל לא מתרחשים, יש פה צורך מידיי של סמכות עליונה, שהיא גם סמכות מוסרית שתוודא שהדברים נעשים. עלינו להשתמש בכלים שיש לנו , ולהתחיל בחינוך למניעת אלימות מלידה. נדרשת תוכנית חינוכית שתהיה חובה לכל ילדי המדינה כי האמצעי הכי חשוב הוא החינוך."

צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח