חדשות הארץמבזקים

"מינוי אדרי למפכ"ל לאחר פסילתו בוועדה הינו מהלך לא ראוי"

התנועה לאיכות השלטון שיגרה היום (שני) מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ובו דרישה שלא להביא את מינוי ניצב משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל לאישור הממשלה, זאת לאחר שהוועדה למינוי בכירים החליטה להמליץ על פסילת מועמדותו. "לא ראוי להביא לאישור הממשלה מינוי לתפקיד בכיר שוועדה מקצועית שמונתה על ידי הממשלה עצמה – סברה כי הוא אינו ראוי"

ב-30.11, לאחר "מרתון דיונים" לילי, החליטה הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה (ועדת גולדברג) להימנע מלהמליץ על מינויו של ניצב משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה. הוועדה נימקה את החלטתה, בין היתר, בבעייתיות שמצאה בפגישה שערך ניצב אדרי עם עו"ד פיני פישלר, סנגורו של מר רפי רותם, שהתקיימה שלושה ימים לפני שהופיע בפני הוועדה.

לאחר הודעת הוועדה על החלטתה התפרסמו ידיעות לפיהן בכוונת השר ארדן להביא את מינויו של אדרי בפני הממשלה – על אף החלטת ועדת גולדברג. בתנועה לאיכות השלטון סבורים כי לא ראוי להביא לאישורה של הממשלה מינוי לתפקיד בכיר, לאחר שוועדה מקצועית שמונתה על ידי הממשלה עצמה לבחון את אותו המינוי – סברה כי הוא אינו ראוי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אמנם מדובר בוועדה מייעצת, אך יש לתת להחלטתה משקל רב ביותר, במיוחד כשמדובר במפכ"ל משטרת ישראל, שהינה הרשות המופקדת על אכיפת החוק במדינה. על משטרת ישראל להוות דוגמה לציבור לעניין שמירה על החוק, על כללי המנהל התקין ועל טוהר המידות. במקום בו מצאה הוועדה סדק במינוי המפכ"ל המיועד – הדבר עלול להשליך על כל משטרת ישראל ואזרחי המדינה." אמרו בתנועה לאיכות השלטון וציינו כי "ישנה חשיבות עליונה במינוי האנשים הראויים ביותר והמתאימים ביותר, ערכית ומקצועית, לתפקידים בכירים במשטרת ישראל. לאור כך אנו קוראים לשר לביטחון הפנים לנהוג על פי המלצת הוועדה ולהימנע מלהביא את מינוי של ניצב אדרי לאישורה של הממשלה."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח