צרכנות

בדק בית – מה זה ולמה זה חיוני

רכישת בית או דירה היא עבור מרבת אזרחי ישראל העסקה הגדולה ביותר שיעשו בחייהם. לפיכך, אין דבר הגיוני יותר מביצוע בדק בית, במטרה לגלות את הליקויים בבית ולפעול לתיקון שלהם במהירות האפשרית. מהו בדק הבית וכיצד הוא מתבצע? האם בדק הבית נדרש רק ברכישת דירות ובתים מיד שנייה, או שמא גם רכישה מקבלן דורשת פעולה דומה? מה המשמעות של מסקנות הבדיקה לגבי עסקת הרכישה? בשורות הבאות נעסוק בנושא שלא ניתן להגשים בחשיבותו, בכל הקשור באיכות החיים שלכם בדירה החדשה.

בדק בית – מה זה בכלל

בדק בית הוא תהליך מקצועי שהמטרה שלו היא אחת – איתור הליקויים בבית או בדירה החדשים, עמידה על החומרה שלהם ותיקון שלהם לפני הכניסה לבית. זאת, כמובן, במידת האפשר. עם הליקויים בבית ניתן למנות כל דבר שעשוי להפריע לשגרת החיים, להוות מטרד לדיירים בו או חמור יותר – להוות סיכון של ממש. בין השאר ניתן למנות ליקויים במערכת האינסטלציה – נזילות בצנרת, ברזים דולפים או הפרעות בזרימת המים. מעבר לנזק לטווח הארוך, נזילת מים גורמת נזק כלכלי כבד גם בטווח הקצר, שיכול להסתכם במאות שקלים בכל חודש. ליקויים נוספים עלולים להתקיים במערכת החשמל – חיבורים לקויים, שקעים בעייתיים או אפילו חוטי חשמל חשופים, שכל נגיעה בהם עלולה להסתכם באסון. עוד ליקויים אפשריים הם קירות סדוקים, צבע וטיח מתקלפים, אריחים רופפים ברצפה, ליקויים בארונות המטבח ועוד כיוצא באלה ליקויים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתי חשוב לבצע בדיקה מקדימה בבית בדק בית המלצות מחברים

בניגוד למה שנהוג לחשוב, ביצוע בדק בית המלצות הוא חובה לא רק בעת רכישת בית ישן, אלא גם בעת רכישת בית חדש מקבלן. לעיתים, דווקא בבית חדש עלולים להיות ליקויים משמעותיים, שהרוכשים עלולים לגלות באיחור, כאשר הקבלן הסיר את האחריות שלו מהבית זה מכבר. דו"ח בדק הבית מחייב את הקבלן לתקן את הליקויים ועשוי לחסוך לרוכשים הוצאות גדולות בעתיד הנראה לעין. דווקא ברכישת בית ישן ניתן לצפות לליקויים, ומרבית חוזי הרכישה מדברים על רכישת הבית כפי שהוא (As Is), מה שמוציא במידה רבה את העוקץ ממסקנות הבדיקה. עם זאת, ברכישת בית ישן חייבת להיות פסקה המחריגה ליקויים משמעותיים שאינם מאפשרים מגורים בבית. המוכרים חייבים לדווח על ליקויים כאלה, שאם לא כן מאבדת העסקה את התוקף שלה. בדק בית בבתים ודירות מיד שנייה מאפשר לרוכשים להעריך במידה רבה של דיוק את ההוצאות הנוספות הצפויות להם מעבר לעלות הרכישה של הבית ולהיערך אליהן בהתאם.

אם אתם מצויים בתהליך רכישה  של בית חדש, ואם יש לכם עניין בביצוע בדק בית יסודי, זה המקום הנכון עבורכם. אנשי המקצוע שלנו יבדקו את הבית החדש ביסודיות וימסרו לכם דו"ח מקיף הכולל את כל הליקויים, קלים כחמורים. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב לרכישה נכונה ומושכלת של הבית החדש שלכם. בדק בית קבוצת הדר

Back to top button