חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "התוכנית לחיזוק החוסן האזרחי בעוטף עזה תובא לממשלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לפטירתו של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש האב ואמר, "אני מבקש בשם ממשלת ישראל ובשם אזרחי ישראל לשלוח תנחומים כנים למשפחת בוש ולעם האמריקני. הנשיא ג'ורג' הרברט ווקר בוש היה פטריוט אמריקני דגול, הוא ניווט את ארצות הברית ואת העולם בהצלחה ובתבונה רבה בתום המלחמה הקרה, ואפשר מעבר לתקופה של שקט שבה הדמוקרטיה התרחבה בעולם."

נתניהו הוסיף כי "העם בישראל יזכור תמיד את התרומה שלו לשחרור יהודי ברית המועצות, לעליית יהודי אתיופיה, את המאבק הנחרץ שלו להבסתו של סדאם חוסיין, את המחויבות שלו לביטחון ישראל ואת המאמצים שלו לקידום שלום במזרח התיכון שבא לידי ביטוי בוועידת מדריד. אני גם מבקש לשלוח תנחומים אישיים לנשיא ג'ורג' בוש הבן ולרעייתו, ולמושל פלורידה ג'ב בוש ולרעייתו."

ראש הממשלה אמר כי יביא היום לממשלה את התוכנית לחיזוק החוסן האזרחי בעוטף עזה. "ההחלטה באה בהמשך לפגישה שקיימתי עם ראשי הרשויות בעוטף, פגישה שבה השתתפו גם שר האוצר ושר הפנים. אנחנו החלטנו להמשיך את תוכנית הסיוע שהונהגה שם בשנים האחרונות. אנחנו נשקיע עוד 700 מיליון שקל בתוכנית לרווחת תושבי העוטף. הם עומדים איתן ואנחנו תומכים בהם. החוסן של תושבי עוטף עזה הוא מרכיב חשוב בחוסן הלאומי, החוסן של תושבי עוטף עזה מסייע לי ולחברי בממשלה ובקבינט לקבל את ההחלטות באופן הנכון ובזמן הנכון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו אמר בסיכום דבריו, "הערב עם ישראל יחגוג את חג החנוכה, רוח המכבים מפעמת בנו. היא מפעמת בחיילי צבא ההגנה לישראל, והיא מפעמת בנו, אזרחי ישראל, שבאמצעותה הקמנו מדינה חזקה, משגשגת ומתקדמת. חג חנוכה שמח לאזרחי ישראל."

ישיבת ממשלה (ארכיון). צילום: לע"מ
Back to top button