בריאותחדשות חוץמבזקים

אם לשלושה נפטרה 17 יום לאחר שעברה ניתוח להגדלת חזה

כלי התקשורת בבריטניה מדווחים ביממה האחרונה כי שירות הבריאות הלאומי, הודיע על פתיחת חקירת נסיבות מותה של לואיז הארווי, מטופלת בת 36, אם לשלושה ילדים, שעברה ניתוח להגדלת חזה ונפטרה 17 יום לאחר הניתוח, ככל הנראה כתוצאה מתסחיף ריאתי שנגרם מקריש דם.

לואיז הארווי שנפטרה לאחר ניתוח להגדלת חזה. צילום: Triangle News

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית אמר כי "מדובר במקרה טראגי של מוות מיותר שנגרם ככל הנראה מניתוח שבוצע על ידי רופא שאיננו מומחה בכירורגיה פלסטית. כל ניתוח טומן בחובו סיכון נמוך של היווצרות פקקת ורידים או תסחיף ריאתי. מומחה בכירורגיה פלסטית הוא בעל הכשרה ארוכה המאפשרת לזהות מראש ולטפל נכון בבעיות קרישת דם. תפקידו של המנתח הפלסטי לא מסתיים כאשר המטופלת מתעוררת אלא כולל מעקב, הנחיות וביקורת. אני מזכיר לציבור הנשים בישראל, אנא בדקו שבחרתן ברופא מומחה אמיתי בכירורגיה פלסטית כזה שנתון לפיקוח המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית והאיגוד שלנו. כך תוכלו להבטיח שתעברו ניתוח אצל רופא שהשלים 7 שנות לימוד בבית ספר לרפואה ועוד 6 שנות התמחות לצד רופאים ותיקים".

לואיז הארווי שנפטרה לאחר ניתוח להגדלת חזה. צילום: Triangle News

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הדגיש כי "בישראל ימשיך ויחריף מאבק האיגוד נגד פייק-דוקטורז. משרד הבריאות צריך לנקוט בגישה נמרצת וחד משמעית למתחזים ולאכוף את ההנחיות שאותם משרד הבריאות עצמו כתב. אנו קוראים לציבור, עד שמשרד הבריאות יאמר את דברו, לשים לב ולבדוק היטב מי הגורם שמעוניין לטפל בו כדי לא להיפגע ולהפוך לקורבנות של בצע כסף".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ובתוך כך נודע כי מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית עולה כי במהלך שנת 2018 נערכו בישראל 8,861 ניתוחי הגדלת חזה, 3,561 ניתוחי הרמת חזה, 540 ניתוחים להגדלת חזה עם שומן עצמי, 1,954 ניתוחי הקטנת חזה בקרב נשים וכן 718 ניתוחי הקטנת חזה בקרב גברים (גינקומסטיה).

עוד נערכו בשנת 2018 במערכת הציבורית והפרטית 2,782 ניתוחים לשחזור השד בקרב חלק מהנשים שהתמודדו עם סרטן השד או בקרב נשים נשאיות הגן BRCA1/2 שבחרו (כמו אנג'לינה ג'ולי) לבצע כריתה מונעת אשר מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן השד.

בסך הכל בוצעו בישראל 64,687 ניתוחים פלסטיים בשנת 2018 (כולל ניתוחים שלא הוזכרו). סיכום השנה של האיגוד כולל גם את הליכי האסתטיקה הרפואית שנערכו במהלך 2018, ממנו עלה כי השנה בוצעו 197,435 הזרקות בוטוקס בגברים ובנשים, 74,744 טיפולים של מילוי חומצה היאלורונית בקרב גברים וגם בקרב נשים וכן 15,686 טיפולי פילינג מסוגים שונים. בסך הכל בוצעו בישראל 455,973 הליכים אסתטיים מסוגים שונים בשנת 2018 (כולל הליכים שלא הוזכרו). הסיכום מבוסס על הערכה תוך חישוב החודשים נובמבר ודצמבר כתחזית.

לואיז הארווי שנפטרה לאחר ניתוח להגדלת חזה. צילום: Triangle News

המלצות האיגוד לבחירת רופא מומחה אמיתי לכירורגיה פלסטית לביצוע הגדלת חזה:

• יש לוודא שהרופא אצלו בחרתם לבצע את ניתוח הגדלת החזה הוא חבר באיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית. כך תבטיחו עצמכם שהרופא קיבל תואר הניתן על ידי משרד הבריאות, למד לנתח בהדרכת מומחים ותיקים ומתעדכן באופן קבוע בחידושי רפואה מדעיים.

• בחיפוש אחר רופא מומחה לביצוע הגדלת חזה, היזהרו ממרכזים רפואיים עלומי שם, מבצעים אטרקטיביים, הגרלות בפייסבוק ומחירים זולים מדי. מחיר נמוך מאוד צריך לעורר חשד ולהדליק נורה אדומה. אסור להתפתות לפרסומות אטרקטיביות או תמונות יפות מדי של לפני ואחרי.

• חשוב לדעת שעל מנת להיות מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, יש להשלים 6 שנות התמחות מעבר לשנות הלימוד בבית ספר לרפואה, לעבור השתלמויות בתחום האסתטיקה הרפואית ולהיות נתון לפיקוח המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית והאיגוד. אין עוד תחום רפואי בארץ שבו המומחים עברו הכשרה ארוכה ומעשית הכירורגיה הפלסטית. על מנת לוודא שהרופא שלכם הוא אכן מומחה פנו לעמוד לפייסבוק שמפעיל האיגוד או חפשו את שמו באתר האינטרנט של האיגוד הנמצא בקישור הבא: www.plasticsurgery.org.il

• מומלץ גם לא התבייש ולבקש לראות תעודה של מומחה בכירורגיה פלסטית וגם ניתן פשוט לשאול במהלך פגישת הייעוץ לפני הגדלת החזרה, "דוקטור, אתה מומחה לכירורגיה פלסטית?"

• חשוב לדעת שבכל ניתוח להגדלת חזה יש גם סיכונים. הבטחה להחלמה מהירה נטולת סיבוכים צריכה להדליק נורה אדומה. מומלץ לפני הניתוח לשאול את הרופא וללמוד היטב מהם הסיבוכים הקשורים לטיפול, מהו משך ההחלמה ומהן הפעולות שיש לנקוט על מנת להטיב עם תהליך ההחלמה.

• הקדישו תשומת לב לתקשורת האישית. חשוב שתהיה כימיה ותקשורת פתוחה ביניכם לבין הרופא, על מנת שתוכלו לדבר בחופשיות ובכנות על מה שמפריע לכם ועל החששות שלכם מהניתוח. עם קבלת ההחלטה באיזה רופא לבחור צפוי לכם קשר לפני הניתוח ובזמן ההחלמה ועד פגישת הביקורת וחשוב שהקשר הזה יתבסס על תקשורת טובה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח