חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

משטרת ישראל נפרדת מהמפכ"ל ה-18, רנ"צ רוני אלשיך

משטרת ישראל נפרדת מהמפכ״ל – טקס הפרידה מהמפקח הכללי ה-18 של משטרת ישראל רנ״צ רוני אלשיך

הערב (חמישי) התקיים במכללה הלאומית לשוטרים טקס הפרידה המרכזי ממפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, שצפוי לסיים את תפקידו בקרוב לאחר כשלוש שנים בהם פיקד על משטרת ישראל.

הטקס התקיים במעמד השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, היועמ״ש לממשלה ד״ר אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה עו״ד שי ניצן, הרמטכ״ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, נציב כבאות וההצלה, רב טפסר דדי שמחי, הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, קצינים, שוטרים ואורחים מכובדים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה

במהלך כהונתו הוביל המפכ״ל את רפורמת האמו״ן (אסטרטגיית מניעה ומיקוד ניהולי), רפורמה ששינתה את פני תפיסת השיטור ומקומה של המשטרה בחברה הישראלית. תהליכים רבים שהתרחשו במשטרה בתקופה זו, שמו דגש רב על מניעה מצבית ע״י מניעת פשיעה טרם התרחשותה והפיכתה לבלתי משתלמת, שיטור חכם תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת והנגשת יכולות מודיעין לרמת התחנה (מהפכת הרצף המודיעיני), חיזוק הקשר עם הקהילה וחיזוק נורמות הציות לחוק ע״י פרוייקטים שונים דוגמת תנועת הנוער המשטרתית ״שחקים״, הכשרה השוטרים לפעילות בחברה רב תרבותית, סידור וארגון המטות ואגפי משטרת ישראל (תכנית הסיגמ״א), הקמת תחנות משטרה במגזר הערבי, יחידות שיטור רגלי ושיטור עירוני ועוד.

צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן אמר: "משטרת ישראל היא משטרת לאומית חזקה, מקור עוצמה וגאווה. היא החלק הארי במארג ביטחון הפנים בישראל והשוטר מספר 1 הוא החלק המניע אותה. במעמד הזה אני רוצה להדגיש את העשייה של המפכ״ל למען ביטחון המדינה. זוהי הזדמנות להודות על שירותך הארוך ורב השנים למען ביטחון אזרחי ישראל. בשלוש השנים שחלפו, המשטרה התמודדה עם משימות מאתגרות ומורכבות בהצלחה בזכות הרוח והמסירות של השוטרים. המשטרה התעצמה בשנים האחרונות כשאלפי שוטרים גויסו למערכים השונים. בשנים הללו ראינו כיצד התמודדה המשטרה עם מבצעים גדולים באופן מעורר הערכה וגם הועמק הקשב לבעיות המטרידות את האזרח יום יום. פעלנו יחד לתיקון עוול היסטורי לשכר השוטרים מתוך דאגה לתנאי שירותם. טביעות אצבעותיך ילוו את משטרת ישראל עוד שנים רבות ועל כך נתונה לך תודתי ותודתם של אזרחי ישראל כולם״.

צילום: דוברות המשטרה

היועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט אמר: "זכיתי להכיר את רוני מקרוב והיו לנו עשרות שעות של שיחות. כבר אז למדתי להוקיר אותך. מסלול החיים שלך הוא עוצמתה ויופיה של המדינה. התבקשת לכהן כמפכ״ל המשטרה למרות שלא ביקשת זאת. אני רוצה לציין במיוחד את האופן שבו הבאת את הארגון לקדמת החזית הטכנולוגית, פעלת לחזק את אמון הציבור ולשפר את השירות הניתן לאזרחי ישראל. ראיתי באופן אישי כמה השקעת בשוטרים, אהבת וטיפחת אותם. בתקופת כהונתך, שיפרת מאוד את התפקוד של משטרת ישראל. תקופת כהונתך כמפכ״ל הייתה מיוחדת מבחינת האתגרים. הן בהתמודדות מול גל טרור היחידים כשהשוטרים הגנו בגופם על האזרחים והן במישור אכיפת החוק וניהול חקירות מורכבות במקצועיות. בשם התביעה הכללית והשירות המשפטי הציבורי אני מודה לך על שירות מופלא למדינת ישראל״.

צילום: דוברות המשטרה

פרקליט המדינה, עו״ד שי ניצן אמר: "אנו נפרדים היום ממפכ״ל מיוחד בשל אופיו, חוכמתו, יכולת הנהגתו ואהבתו לארגון בו לא צמח. מיוחד ביכולתו להשיג הישגים, להטמיע את דרכי החשיבה ולהטביע חותם במהירות ובאופן שעוד ישפיע במשך שנים רבות. לרוני היו לא מעט חלומות ובשלוש השנים האחרונות הוא הגשים לא מעט מהם. כך למשל במגזר הערבי באמצעות מגוון רפורמות להעמקת השיטור והאכיפה בישובי המגזר, הקמת תחנות, גיוס שוטרים מהחברה המוסלמית ועוד. אני מבקש להודות לך בשם הפרקליטות על שנים רבות של עבודה משותפת. על שותפות הדרך החשובה שהובלנו בין המשטרה לפרקליטות המדינה. אין לי ספק שתמשיך ותתרום למגזר הציבורי עוד שנים רבות״.

צילום: דוברות המשטרה

ראש המטה הכללי של צה״ל, רב אלוף גדי אייזנקוט אמר: ״לפני כשבועיים נפרדנו מהמפכ״ל בקריה לאחר 38 שנות שירות. הכרתי את רוני לפני 34 שנים וכבר אז הוא בלט ביכולותיו. כך גם לאורך השנים ששירתת בצה״ל, בשירות ארוך בשב״כ בתקופות מאתגרות של לחימה בטרור כמפקדים מקבילים ובשלושת השנים האחרונות בתפקידך כמפכ״ל המשטרה. אני רוצה להודות לך על שיתוף הפעולה החשוב בין הגופים, החברות בינינו כראשי הארגונים, הגישה הממלכתית שמחפשת תמיד את טובת המדינה תוך ראיית אחדות המטרה. אני מאחל לך ולמשפחתך הצלחה ועוד שנים רבות של תרומה לטובת מדינת ישראל״.

צילום: דוברות המשטרה

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו אמר: ״המפכ״ל אלשיך כמי שיודע לחנך תוך כבוד ומתן יחס לכל אחד ואחד. כששואפים וחולמים גם מגיעים. אני לא יודע אם כילד שאיפתך הייתה לתפקיד הנכבד שאותה מילאת בצורה נפלאה כל כך, אך ברור לי כי רצית תמיד לתת. ברור לי גם שמה שעשית יורגש במשטרת ישראל גם בעתיד, ואנו מודים לך על תרומתך ומייחלים לביטחונה, שגשוגה והצלחתה של מדינת ישראל״.

צילום: דוברות המשטרה

נציג סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, ראש אגף השיטור, ניצב אלון לבבי אמר: ״מפכ״ל משטרה בכל מקום בעולם הוא תפקיד קשה מאוד ובפרט בישראל. משטרת ישראל היא גוף שנמצאה כל העת במערכה, נגד הפשיעה, נגד הטרור, על שמירת חופש הביטוי והדמוקרטיה ועל איכות החיים. המפכ״ל הוא שעומד בראש המערכה, מערכה שמתרחשת כל הזמן בתוך החברה הישראלית. באת מחוץ לארגון ולמדת כל כך הרבה בזמן כל כך מועט. תפיסתך חייבה את הארגון לחקור מה מפריע לאזרח ולקדש את השונות. המפכ״ל, בשמי ובשם ספ״כ משטרת ישראל, שוטרי ומתנדבי המשטרה ובשם כל אזרחי המדינה אני מודה לך מעומק הלב ומצדיע לך על שהובלת אותנו ולנו היה כבוד לשרת תחת פיקודך".

צילום: דוברות המשטרה

לקראת סיום הטקס מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך אמר: "כשקיבלתי על עצמי את התפקיד של מפכ״ל המשטרה בבת אחת הפכתי לשוטר עוד לפני שעליתי על מדים. נחשפתי לגודל האתגר ומשמעותו וכמה רגישות ותבונה נדרשת כדי למלא את תפקיד השוטר. בהמשך באמצעות הערכים גיבשנו תפיסת תפקיד מעודכנת למשטרת ישראל שמוכיחה את עצמה בתוצאות יום יום. תפיסה שמגדירה את הערך לאזרח, מפרידה בין עבריין לאזרח נורמטיבי ומכוונת להורדת העבירות והפשיעה. האזרח רוצה להיות חשוף פחות לפשיעה ובהתאם אימצנו את תפישה זו שלקחה אותנו למסע במחוזות חדשים אל מול תופעות הפשיעה. כך אתגרנו את עצמנו גם אל מול השחיתות הציבורית כשהיעד הוא צמצום השחיתות״.

צילום: דוברות המשטרה

״במפגשים השונים שקיימתי עם שוטרי השטח הם חוזרים ואומרים כל אחד בדרכו תודה על הערכים שהבאת לנו. אותי זה מרגש כל פעם מחדש. השוטרים מבינים היום טוב יותר את הלמה של המשטרה ותפיסת תפקידה בחברה. לציבור יש אינטואיציה בריאה וכשהוא מרגיש שהוא מקבל שירות טוב יותר – הוא יודע להתעלם מרעשי רקע. היום יש עשרות אלפי מועמדים שרוצים להתגייס למשטרה, כולל בני קהילות ואוכלוסיות שהדירו רגליהם מהמשטרה בעבר. הביקוש האדיר למשטרה, מוכיח את האינטואיציה הבריאה של הציבור שקשה לבלבל אותו עם ספינים״.

״אנחנו החלנו על עצמנו נורמות שלא נדרשות באף ארגון אחר ובצדק. לקחנו על עצמנו אחריות לעמוד בנורמות הללו ולשקף זאת לציבור. יצאנו לדרך עם תפיסת משטרת בין אדם לחברו והוכחנו שניתן לשנות התנהגות של אזרחים ולא רק לאכוף וכך לחיות בסביבה בטוחה יותר ע״י שינוי נורמות הציות לחוק.

צילום: דוברות המשטרה

שלוש שנים חלפו ביעף בהן מצאתי חבורת קצינים ושוטרים איכותיים. מצאתי ארגון עם די אן אי (DNA) משימתי שיכול לבצע מהפכות ומהלכים בקצב מסחרר ובהתלהבות. בימים של שיח רשתי אלים, קיטוב ושיסוע דומה כי לא פעם מוטל עלינו להיות המבוגר האחראי.

״תודה לכל השותפים לעשייה הביטחונית, צה״ל, שב״כ ומוסד. לשותפינו במערכת אכיפת החוק כולם. שיתוף פעולה מקצועי וערכי שיבטיח לישראל שמירה על חזית אחידה ועל שלטון החוק למען אזרחי ישראל.

מבחינתי תפקיד מפכ״ל המשטרה היה התפקיד המשמעותי והמשפיע ביותר בכל שנות שירותי למען מדינת ישראל. יוצא אני לדרך חדשה, אך משוכנע שתמשיכו בדרך זו לפעול עבור אזרחי ישראל כמשטרת בן אדם לחברו״.

Back to top button