חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

צפו בתרגיל של חטיבת כפיר: "תמרון קרקעי בעזה מול חמאס"

במהלך השבוע, התקיים תרגיל של חטיבת כפיר אשר סיכם את תקופת האימון שהתקיימה בחודשיים האחרונים. הלוחמים התאמנו על מגוון תרחישים במתווה הדרומי הכוללים תמרון קרקעי בעזה והתמודדות עם אויב המדמה את ארגון הטרור "חמאס". בצה"ל אמרו כי מדובר בתרגיל החטיבתי ה-11 במספר של חטיבות צה"ל בשנת 2018 כחלק משיפור המוכנות ללחימה.

"כפיר" היא חטיבת חי"ר אשר הוקמה בשנת 2005 על מנת לתת מענה לטרור הפלסטיני ביהודה ושומרון, וכיום מתמחה גם נתן מענה ללוחמה ברצועת עזה, שם תבצע בשנה הבאה תעסוקה מבצעית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החטיבה תרגלה התמודדות עם פעילות אויב במרחב התת קרקעי באמצעות תעלות הביוב של שכונות הנבנות בימים אלו, וכן לחימה בבניינים רבי-קומות ואזורי בנייה צפופים, זאת במטרה לשפר את כשירותה למלחמה. כמו כן, תורגלו יכולות לחימה בשטח בנוי ומבוצר, ירי וצליפה, פריצה וחבלה והתקיימו שיתופי פעולה עם כוחות הנדסה, שריון, תצפיות, אש ויחידת עוקץ.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

שבוע לפני התרגיל החטיבתי התקיים אימון פלוגות שבחן את יכולתם של הלוחמים בלחימה בזירות השונות ובאתגרים כמו התבצרות אויב בתוך אוכלוסייה, ויכולת פגיעה ודיוק במחבלים. בנוסף, סיירת חרוב פעלה לראשונה במתכונתה החדשה – חיילי הסיירת עוברים הכשרה ייחודית ללחימה בשטח בנוי, סביבה אזרחית ויכולות נוספות.

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט ביקר במהלך השבוע בתרגיל ושוחח עם מפקדי הגדודים והסיירת על תהליך שיפור הכשירות המבצעית של החטיבה ומוכנותה למלחמה הבאה, תוך שימת דגש על היכולות המיוחדות של החטיבה בכלל ושל סיירת חרוב בפרט.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

מח"ט כפיר, אל"ם ציון רצון סיכם את תקופת האימון ואמר: "במהלך תקופת האימון, הקפדנו על תרגול ברמה גבוהה תוך יצירת דימוי קרוב ככל הניתן למציאות לוחמי החטיבה שיפרו את יכולותיהם במיומנויות בלוחמת השטח הבנוי, הפריצה, החבלה והלחימה מול הטרור. היכולת המבצעית היא זו שאפשרה לנו להגיע להישגים, והוכיחה כי חטיבת כפיר עומדת במשימותיה באופן איכותי".

אל"ם רצון הוסיף, "אני בטוח כי כעת לאחר כחודשיים של אימון אינטנסיבי אשר תרגל את יכולותיהם של המפקדים והלוחמים, אנו כחטיבה כשירים יותר עבור המערכה הבאה ומוכנים יותר לקראת האויב אשר נפגוש בזירות בהם אנו פועלים. המפקדים אשר מובילים את החטיבה פועלים לילות כימים על מנת להכין את הלוחמים אל האתגרים המבצעיים והערכיים הצפויים להם".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button