חדשות הארץמבזקים

נשות הדרום #לא_מחכות_לסבב_הבא !

ביום שישי ה-30.11.18 בשעה 12:00 מאות נשים מתנועת נשים עושות שלום, תושבי עוטף עזה ואזרחים מכל הארץ יתכנסו בקריית הממשלה בתל אביב (מול עזריאלי) ויצעדו למתחם שרונה בקריאה "לא מחכות לסבב הבא, דורשות הסכם מדיני!"

רק לאחרונה הסתיים עוד "סבב": צבע אדום, אזעקות, מקלטים, שיגורים, ילדים שצריך לפנות למרכז – מלחמה של ממש. ומיד אחר כך – חזרה לשגרה המדומה, כאילו כלום לא היה.

נשים עושות שלום מתכנסות בקריאה לא לאפשר למצב הזה להימשך, לדרוש ממקבלי ההחלטות להוביל מדיניות ולא רק להגיב, לדון בחלופות מדיניות בזמן השגרה ולא לחכות להסלמה הבאה ולקדם הסכם מדיני, שרק הוא יבטיח שקט וביטחון ארוך טווח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעצרת ידברו צעירים מעוטף עזה ודוברים שונים שמייחלים להסדר מדיני:

– אורי מרלא חפץ- בת ה-10 מקיבוץ נירים שגדלה בצל הצבע האדום.

– נאהידה אל אוקבי- שנולדה בעזה והיום היא אזרחית ישראל המתגוררת בבאר שבע ונמצאת בקשר עם משפחתה בעזה.

– ואטפה כנעאן- מהיישוב הדרוזי ירכא, שאביה נהרג על ידי מחבלים בג'נין כשהייתה בת 10 ומאותו הרגע הבטיחה שתביא את השלום ושלא יתווספו ילדים נוספים לשכול.

– את העצרת תנחה איילה מינקר, אחות שכולה מקיבוץ ניר יצחק בעוטף עזה, שאחיה נפל באסון המסוקים.

נשים עושות שלום מקדמות את חוק חלופות מדיניות תחילה שיחייב את מקבלי ההחלטות לבחון חלופות מדיניות בשגרה ובחירום ולהקצות משאבים לחיפוש ופיתוח יזום של חלופות מדיניות. לפי נשים עושות שלום, לו היה חוק כזה היום, ולו היו מתקיימים דיונים שגרתיים על חלופות מדיניות מיד לאחר צוק איתן, יתכן וסבב ההסלמה האחרון בעזה היה נמנע.

נשים עושות שלום היא תנועת שטח בלתי מפלגתית, המונה מעל ל- 40,000 פעילות מכל הקשת הפוליטית. התנועה אינה תומכת ביוזמה ספציפית, אלא פועלת לקידום תמיכה ציבורית רחבה לקידום הסכם מדיני, מתוך אמונה שנשים צריכות לקחת אחריות על עתיד ילדיהן ומתוך התפיסה ששילובן בהליכי פיוס מגבירים את הסיכוי לשלום, בהתאם להחלטה 1325 של האו"ם.

צילום: נשים עושות שלום
צילום: נשים עושות שלום
צילום: נשים עושות שלום

Back to top button