חדשות הארץכלכלהמבזקים

הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בין התעשייה האווירית לחברת בואינג

חברת בואינג והתעשייה האווירית, חתמו בשבוע שעבר על מזכר הבנות אסטרטגי, שעיקרו הסכמות על שיתוף פעולה בין שתי החברות בתחומי התעופה האזרחית והצבאית, הן בשוק הישראלי והן בשווקים נוספים ברחבי העולם.

על פי ההסכם, בואינג צפויה לספק תכולות עבודה לתעשייה האווירית, בהיקף שעשוי להגיע למיליארדי שקלים. זאת על בסיס מכירות עתידיות פוטנציאליות של מערכות הגנה מתוצרת בואינג לישראל, כולל מטוסי תדלוק. הסיכום כולל גם שיתופי פעולה בעסקאות נוספות הצפויות לבואינג ברחבי העולם.

מזכר ההבנות מביא לידי ביטוי את המחויבות של בואינג למדינת ישראל ולפעילותה כאן. חיל האוויר הישראלי שוקל רכישת מערכות מובילות של בואינג בהיקף שעשוי להגיע לכעשרה מיליארד דולר, כולל מטוסי קרב, מסוקים ומטוסי תדלוק. אם בואינג תצליח בכך, היקף הזמנות העבודה שלה מהתעשייה האווירית עשוי להגיע למיליארדי שקלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לתעשייה האווירית ולמדינת ישראל שיתוף פעולה של עשרות שנים עם בואינג סביב פיתוח וייצור מערכת החץ, ייצור חלקים למטוסים אזרחיים, ומגוון רחב של פעילות שירותים. שותפות זו תמשיך עתה על בסיס רחב ועמוק אף יותר.

הראל לוקר, יו"ר התעשייה האווירית: "התעשייה האווירית רואה בבואינג מזה עשרות שנים שותפה אסטרטגית בתחומי פעילות רבים, צבאיים ואזרחיים. מזכר ההבנות שנחתם בשבוע שעבר יחזק ויעמיק עוד יותר את שיתוף הפעולה הקיים בין שתי החברות בישראל ובעולם, בתחומים רבים ומגוונים. אני מודה למשרד הביטחון על הסיוע בהגעה לסיכום זה עם בואינג".

הראל לוקר, יו"ר התעשייה האווירית. צילום: לע"מ
Back to top button