חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

שתי הצעות חוק נפלו: העלאת קצבת הזקנה וקיצור שבוע העבודה

הקואליציה הפילה כעת על חודו של קול שתי הצעות החוק של ח"כ דב חנין וח"כ איציק שמולי להעלאת קצבת הזקנה לגובה שכר המינימום.

ח"כ דב חנין אמר כי "קצבת הזקנה בישראל מבישה. אומרים לנו שזה יעלה כסף? זה נכון אבל זה כסף שלנו, כסף שאנחנו חוסכים ומפרישים לביטוח הלאומי כדי שתהיה לנו בין היתר קצבת זקנה אמיתית ומכבדת. כדי לאפשר לקשישים בישראל לחיות ולהתפרנס בכבוד. מגיע להם לבלות בצורה מכובדת את שנותיהם האחרונות. מגיע להם לא להיות תלויים בילדים שלהם ולהיות מסוגלים לממן לעצמם מזון ותרופות"

יוזם החוק להעלאת קצבת הזקנה, ח"כ איציק שמולי, אמר על הפלת החוק במליאת הכנסת כי "הממשלה ירקה בפרצופם של הקשישים ומייסדי המדינה. אחרי תוספת מעליבה של 6 שקלים לקצבה לדחות את ההצעה זה פשע. אף אחד מהשרים והחכים לא יכול לחיות מקצבה של 2,000 שקל אבל כשמדובר בקשישים מבחינתם זה בסדר. אנחנו לא נוותר ונמשיך לדחוף את הצעת החוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ סתיו שפיר אמרה על הפלת החוק להעלאת קצבאות הקשישים של ח"כ שמולי וח"כ חנין כי "זו ממשלה שאטימותה משתווה רק לשחיתותה. אין להם גבולות. את הכסף למקרובים שלהם ולשוחד פוליטי הם מעבירים בלי להניד עפעף אבל כשצריך להרים את היד בעד הקשישים במדינת ישראל הם נעלמים, מתחילים לצווח סיסמאות שחוקות וממשיכים בהתעללות. נטו ביזיון"

שר הרווחה חיים כץ נימק את התנגדות הממשלה וטען כי: "ההצעה לא רצינית".

בנוסף, הקואליציה הפילה גם את הצעת החוק של דב חנין לקצר את שבוע העבודה. ח"כ חנין תקף את ראש הממשלה שקרא ספר בזמן דיוני המליאה וטען כי "מגיע גם לעובדים ולעובדות בישראל שיהיה להם זמן לקרוא ספר. מגיע לנו להיות עם הילדים והנכדים שלנו. מחקרים בעולם מעידים שאנשים שעובדים יותר שעות הפריון שלהם מצטמצם. מדינות עם שבוע עבודה קצר הן יעילות יותר. העובד הישראלי עובד בממוצע הרבה יותר שעות וימים מאשר במדינות אחרות . גם חברתית וגם כלכלית המהלך הנכון הוא להתחיל לקצר את שבוע העבודה".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

11 תגובות

  1. בושה וחרפה לממשלה ולכל חברי הכנסת שהתנגדו להצעה לשפר את החיים של הקששים במדינה הזאת הקששים יעשו איתכם חשבון בבחירות הבאות.שמדובר בתוספת לשרים ולחברי הכנסת כולם מצביעים פה אחד בעד אבל לקששים לא סופרים אותם.

  2. 30,000 שקל? שכר חבר כנסת היום הוא 44,223 שקל. הוא מקבל החזקת רכב, טלפונים חינם, עיתונים, ועוד כמה דברים שלא מספרים לנו.

  3. המושחת הגדול נתינהו מוצץ לנו את הדם ואנחנו נמשיך לעבוד בשביל לממן את הבית שימוש הגדול שנקרא כנסת ישראל. ישראל הופכת לאט לאט לצפון קוריאה… גם שם יש מחנות עבודה וזה מה שנהייה בסוף רק נעבוד נעבוד נעבוד…על הפנים.

  4. חבורת גזלנים! תוציאו כבר את היד הארוכה שלכם מהכיס שלי!
    במקום חוקים שעולים 40 מיליארד אולי עדיף להקל את עול המס והרגולציה? אולי עדיף פתרון אמיתי לזקנים שצריכים ולא קנס לכל אזרחי המדינה?
    מי ישלם את קיצור שבוע העבודה של המגזר הציבורי? אני! בתור עצמאי אין לי קיצור של שבוע העבודה. לא תודה לכם חבורת קומוניסטים!

  5. ממשלה של נוולות מושחתים נמאסתם נחכה לכם הקלפי .
    אומר לכם את זה איש שבחר ליכוד כל ימי חייו

  6. ממשלה אטומה ומושחתת סדר העדיפויות שלה מתחיל ונגמר באלפיון העליון דואגים למקורביהם מר חתולי(כץ) נהנה מכול העולמות וחקירותיו לגבי שחיתות נמתחות כמו מסטיק ,ברוב חוצפתו להשוות את קצבת הקשישים לשכר מינימום הוא מכנה לא רציני חסר בושה, וחוצפן וכמוהו שאר חברי הכנסת והשרים ב(גואליציה)!!!!

  7. חושב שלא משנה מי הציע את ההצעות הללו – הן טובות לאזרחים וחבל שהפילו אותן.

Back to top button