מבזקיםפוליטי / מדיני

"לא יעלה על הדעת לאפשר למשטרה להפשיט אנשים במדינת ישראל"

ח"כ שרן השכל אמרה היום (רביעי) בדיון שהתקיים בוועדת חוק חוקה ומשפט על מתן סמכויות חיפוש בעירום למשטרה בעת מעצר, ללא צורך בחשד סביר כי "לא יעלה על הדעת לאפשר למשטרה להפשיט אנשים במדינת ישראל ללא חשד סביר!"

היא הסבירה כי "במהלך השנים האחרונות המשטרה מנסה להרחיב את כוחה ולקבל עוד ועוד סמכויות שעלולות לפגוע בזכויות הפרט ולטשטש את הגבול בין הגנה על אזרחים, לבין מדינת משטרה. כך עלול להיווצר מצב שבו מאפשרים לשוטר לנצל לרעה את סמכותו כדי להפגין כח ולהתעמר בחשוד. שוטרים יוכלו לפי חוק להשפיל אזרח, שבמקרים רבים אפילו לא תיפתח בעניינם חקירה."

היא ציינה כי "במקרים רבים נעצר אזרח על לא עוול בכפו, מעצרים בהפגנות, סכסוכי שכנים וכו׳. רגע המעצר הוא משפיל ומבזה בפני עצמו, האזיקים, הניידת, השוטרים, תא המעצר. עכשיו רוצים להוסיף לכל זה חיפוש בעירום. חיפוש בעירום הוא רגע מבזה בייחוד עבור אדם נורמטיבי, חף מפשע." והבהירה, "בשום פנים ואופן לא אתן שתעבור הצעה כזאת שפוגעת בחירויות האזרח."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ זחאלקה אמר בדיון כי "אין צורך בחוק, ואם מתעקשים עליו יש לנסח אותו הפוך ולאסור על חיפוש בעירום ככלל, ולאפשר אותו בתנאים מיוחדים של חשד סביר וסכנה ממשית." זחאלקה הסביר כי "השוטרים ישתמשו בחיפוש כצעד ענישה כאוות נפשם, ואסור לתת להם את הכלי הזה ללא סייגים מחמירים."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח