חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

מפקד פיקוד הדרום: "המזרח התיכון הוא שכונה בעייתית"

מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ומח"ט גבעתי, אל"ם דדו בר כליפא, ביקרו היום (רביעי) בבסיס הקליטה והמיון תל השומר, שם נפגשו ושוחחו עם המתגייסים החדשים לחטיבת גבעתי ובני משפחותיהם. נוכח האתגרים הביטחוניים בגזרת הדרום, הדגיש אלוף הלוי בפני המתגייסים את חשיבות שירותם הקרבי, בייחוד בתקופה זו ובחטיבה זו, שמע מהם על תחושותיהם, ענה על שאלות ובירך את המצטרפים לחטיבה הסגולה.

"מדינת ישראל אומנם משגשגת ומתפתחת, אך אסור לנו לשכוח שהמזרח התיכון הוא שכונה בעייתית", אמר אלוף הלוי למתגייסים. "יש ארגוני טרור וגורמים רבים שלא מכירים בזכות שלנו להיות פה. הצבא שניצב מולם הוא הרבה דברים, אבל בקצה הוא דבר אחד – לוחמים".

"יש בידי צה"ל לא מעט כלים טכנולוגיים מתקדמים, אבל צריך בקצה לוחמים טובים על הגבול ומעבר לגבול", הדגיש אלוף הפיקוד. "רק אם יהיו לנו לוחמים נחושים שנמצאים על הגדר ומגנים מול כל אויב שמנסה לחדור, וכשהם נדרשים גם חוצים אותה, מסתכלים לאויב בלבן של העיניים ודואגים שאזרחי ישראל יוכלו לחיות בביטחון, רק כך ננצח ונגן על המדינה שלנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חטיבת גבעתי, הוסיף אלוף הלוי, נושאת על כתפיה חלק גדול מנטל הגנת המדינה ומבצעת נתח משמעותי מהפעולות המבצעיות: "גבעתי הייתה לא מזמן חטיבה צעירה וכבר הספיקה לצבור מורשת מפוארת, כוח אדם ושדרת פיקוד מעולים וחשוב לראות מי מגיע אליה. הנוער שראינו היום יהיה דור המפקדים של צה"ל בעוד 10-5 שנים, לאחר הביקור אני משוכנע שמדובר בנוער מצוין".

צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח