חדשות הארץכלכלהמבזקים

משרד הכלכלה: מגמת התנופה בייצוא הישראלי ממשיכה גם השנה

בהמשך לשיא בייצוא הישראלי שנרשם בשנת 2017, מגמת התנופה בייצוא הישראלי נמשכת גם בשנת 2018. מדובר בעלייה של כ-8.4% בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה.

אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה אומר כי "הממשלה שמה לעצמה ליעד לחצות את רף ה-120 מיליארד דולר ייצוא לשנת 2020, זאת לאחר שבירת השיא וחציית רף ה-100 מיליארד כבר בשנת 2017 הודות לפעילות המשותפת של היצואנים, מכון היצוא ומשרד הכלכלה. ליצוא הישראלי חשיבות גדולה לכלכלת ישראל, הוא קטר הצמיחה של המשק הישראלי ומקור מרכזי לתעסוקה יציבה ושגשוג כלכלי וחברתי. היצואנים הם חוד החנית של התעשייה הישראלית ומהגורמים המובילים בצמיחת המשק. הזירה הבינלאומית מציבה אתגרים מורכבים וקשים בפני היצואנים הישראליים, ואני שמח שתכניות הסיוע של משרד הכלכלה והתעשייה מצליחות לסייע ליצואנים אלו בהתמודדותם בשווקים הבינלאומיים"

יצוא הסחורות והשירותים הישראלי ממשיך להציג צמיחה מרשימה: בעקבות פרסום תוצאות החשבונות הלאומיים לשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2018, הסתכם הייצוא בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה בלמעלה מ 80 מיליארד דולר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפילוח לסחורות ושירותים, יצוא השירותים ממשיך בצמיחה דו ספרתית של כ 13.1% בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת תקופה מקבילה בשנת 2017. יצוא הסחורות גם הוא ממשיך בצמיחה מרשימה של כ 5.0% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יצוא השירותים ברבעון השלישי של שנת 2018 הגיע לשיעור שיא של 12.5 מיליארד דולר, המהווים כ 47% מסך היצוא הישראלי לרבעון השלישי של שנת 2018. נתון זה מעיד על המשך התחזקות יצוא השירותים הישראלי (הכולל בין היתר חלק נכבד מיצוא ההייטק הישראלי) מסך היצוא הישראלי.

בהסתכלות גיאוגרפית, הגידול הרב ביותר חל ביצוא הסחורות לאסיה – יצוא הסחורות בניכוי אניות, מטוסים ויהלומים למדינות אסיה גדל בכ 27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ממשרד הכלכלה והתעשייה וממכון היצוא נמסר כי את הגידול המשמעותי והחד ביותר ניתן לראות ביצוא הישראלי לסין אשר גדל בעשרות אחוזים מתחילת השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

גם היצוא לאיחוד האירופי גדל, אם כי בשיעורים צנועים יותר אבל באופן לא מבוטל, והסתכם בכ 11.7 מיליארד דולר – גידול של כ 2.57% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ: " נתוני היצוא עבור תשעת החודשים הראשונים של השנה מוכיחים שהיצוא הישראלי ממשיך לצמוח בשיעורים מרשימים מאוד ואנו נמשיך בקידום החברות הישראליות בחו"ל באמצעות מגוון הכלים שפיתחנו לתמיכה במהלכים אלו, ביניהם הרחבת מערך הנציגויות הכלכליות למדינות מתפתחות, קרנות ייעודיות התומכות בחברות קטנות ובינוניות והרחבת מערך הסכמי הסחר למדינות אסיה, מזרח אירופה ואמריקה הלטינית."

צילום: אופיר אייבי
Back to top button