חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

מתפ"ש: "פורעי חוק פוגעים במרקם החיים באזור השומרון וביצהר"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, התייחס היום (רביעי) לדרישת הקצינה הבכירה במנהל האזרחי להפסיק את הסיוע ליישוב יצהר שבשומרון בשל פגיעה מצד התושבים "במשילות ובשלטון החוק" כלשונה והעניק גיבוי לנייר העמדה שהציגה.

לדבריו, "נייר העמדה בנוגע למציאות המורכבת באזור יצהר נכתב על ידי קצינה מקצועית ומצטיינת, אשר עשתה את עבודתה נאמנה וביקשה לשפוך אור על מצב שמסכן את המשך היציבות הביטחונית באזור ואת היכולת להמשיך ולסייע לפיתוחו. אדגיש כי מדובר בקצינה אשר עושה רבות עבור פיתוח וקידום ההתיישבות באזור השומרון וביצהר."

אלוף רוקון מציין כי "מזה חודשים ארוכים שבהם קומץ של פורעי חוק פוגעים פעם אחר פעם במרקם החיים באזור יצהר, לרבות גילויי אלימות נגד לוחמי צה"ל ואנשי מערכת הביטחון. היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מגנה בתוקף פעולות מסוג זה ורואה זאת בחומרה. אנו לא נאפשר לכמה פורעי חוק בודדים לפגוע במציאות האזרחית והביטחונית באזור יהודה ושומרון ובקעת הירדן. אנו מצפים מראשי ההתיישבות לסייע בידינו ולהמשיך בשיתוף הפעולה נגד פגיעה בחוק ובגילויי אלימות, זאת על מנת לשמר את היציבות הביטחונית ולמקד את המאמצים בקידום ובפיתוח האזור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נמסר כי "אנשי המנהל האזרחי פועלים וימשיכו לפעול בהתאם לחוק ובמסגרת אחריותם לפיתוח ולשיפור איכות החיים בהתיישבות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, לרבות ביישוב יצהר."

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקן – צילום: דובר צה"ל
Back to top button