חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

החוק עבר: "זהו יום משמעותי ביותר למאבק בתאונות הבנייה"

חוק "עוזר בטיחות באתרי בנייה" של ח"כ איל בן-ראובן אושרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית במליאה ונכנסה לספר החוקים של מדינת ישראל.

זהו יום משמעותי ביותר למאבק בתאונות הבנייה. החוק לחיוב עוזר בטיחות באתרי הבנייה הוא חוק היסטורי ואבן דרך חשובה בהליך ארוך וקשה להצבת נושא הבטיחות בבנייה על סדר היום החברתי בישראל.

הסטטיסטיקה הנוראית מדברת בעד עצמה: מתחילת השנה 38 נהרגו בתאונות עבודה, בשנה שעברה נהרגו 35 פועלים, ובשנה שלפניה 50 הרוגים. יש לציין כי מעבר להרוגים גם מאות פצועים, חלקם נכים לכל החיים. אלו לא סתם מספרים. מאחורי כל אחד מההרוגים עומדים אמא ואבא, אחים, אחיות, ילדים- משפחה!

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ איל בן ראובן אומר, "הגענו לחוק הזה לאחר עשרות סיורים באתרי הבנייה, דיונים, מעקב הדוק ובעבודה עם חבריי, חברי הכנסת, אלי אלאלוף ועבד אל חכים חאג' יחיא, הגעתי לתובנה כי מנהלי העבודה נאלצים להתמודד עם נושא הבטיחות באתרי הבנייה יחד עם עשרות משימות נוספות, והבטיחות נדחקת לשוליים."

אתר בנייה. צילום: חדשות MivzakLive

בן ראובן מציין כי "החוק שעבר היום מתמודד עם חוסר היכולת של מנהלי העבודה לממש את אחריותם בתחום הבטיחות. הוא קובע שבכל אתר בנייה מעל 7 מטר ומעל 1000 מ"ר ימונו עוזרי בטיחות למנהלי העבודה שיסייעו באכיפת הבטיחות באתר. למעשה, עובד מוכשר וייחודי שכל עיסוקו, מפתיחתו של האתר ועד לסגירתו יהיה בטיחות ורק בטיחות!"

ח"כ הודה לשר חיים כץ וצוותו על השתתפותו המשמעותית בדרך זו, ליו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח״כ אלי אלאלוף, לחברי ח"כ חאג' יחיא. עוד אמר "אני מודה ומעריך בזאת את הצטרפותו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן למאבק החשוב הזה וכן לכל שאר העוסקים במלאכה. אנחנו עדיין בתחילתה של דרך. לא נרפה ונמשיך לפעול להשגת תוצאות ממשיות בשטח."

צילום: שי יעקב רבין

Back to top button