מבזקיםמשפטי/פלילי

שני סוסים נפגעו מירי במהלך קטטה בדרום, אחד מהם נהרג

מפקחי משרד החקלאות פינו שני סוסים, שנפגעו כתוצאה מירי ביישוב ערערה, סמוך לדימונה. ההשערה, מדובר ככל הנראה בתוצאה עצובה לסכסוך בין משפחות. במקום נכחו 2 סוסים, זכר ונקבה, שותתים דם, הפצועים בבטנם וצווארם. הסוסה, שסבלה מכאבים עזים למרבה הצער לא שרדה ומתה בשטח. הסוס, שנפצע קשה, הועבר באופן מידי על ידי המפקחים אל בית החולים הווטרינרי שבאזור. הנושא הועבר להמשך טיפול המשטרה.

הסיפור החל בתלונה של הווטרינרית הרשותית של המועצה על מצבם הרע של הסוסים. עם קבלת התלונה במשרד החקלאות, יצאו מפקחי המשרד בליווי רופאת הסוסים של המשרד וכוחות משטרה למקום ומצאו סוסה עם שני פצעי ירי בטן, שאיבדה כמות גדולה של דם וסבלה מכאבים עזים. כתוצאה מכך, קבעו הווטרינרים כי יש לטשטשה, ולמרבה הצער, למרות מאמצי הטיפול, היא מתה בשטח. כמו כן, נמצא בשטח סוס ממין זכר עם פצע ירי בצוואר, העומד על רגליו. הסוס פונה באופן מידי על ידי המפקחים לטיפול בבית החולים הווטרינרי. בבית החולים הוברר כי הסוס ניצל למרות שהקליע חדר אל גופו בצוואר, והחטיא רק בס"מ אחדים כלי דם ראשיים, אשר פגיעה בהם היתה מובילה למותו המידי. הסוס עבר טיפול ועתה הוא בהתאוששות ומעקב צמוד בבית החולים, ומשם יעבור למתקן מוגן של משרד החקלאות להמשך החלמה ושיקום.

ד"ר צביה מילדנברג, רופאת הסוסים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות: "משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בכל הקשור לשמירה על רווחת בעלי החיים. מדובר בסכסוך בן שתי משפחות בישוב, שהסתיים בירי בסוסים כנקמה. המשפחה אשר מחזיקה בסוסים סירבה להגיש תלונה במשטרה, וביקשה לפתור את המחלוקת בעצמה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המשרד קורא לאזרחים לפנות למשרד עם כל חשד לעבירה על חוק צער בעלי חיים. פניות בנושא ניתן להעביר אל מחלקת צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, באמצעות: דוא"ל ל- [email protected] או לפקס: 03-9681661. את הפניות מומלץ להעביר בתוספת תיעוד.

צילום: חמיס אלטורי, מועצה מקומית ערערה בנגב
צילום: חמיס אלטורי, מועצה מקומית ערערה בנגב
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח