בריאותמבזקים

לראשונה בישראל: בוצע TAVI נדיר במטופלת בת 76

במערך הקרדיו ווסקולארי של המרכז הרפואי פדה-פוריה בוצע לראשונה בישראל, TAVI נדיר במטופלת בת 76 .

צוות גדול של מומחי מערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה ביצע ביום רביעי 21.11.18 פרוצדורה מאד מורכבת של טאבי מוצלח לאחר DAVID PROCEDURE . לדברי ד"ר פביו קוזניץ, מנהל יחידת הצנתורים, מדובר במקרה ראשון בארץ ומקרה נדיר ביותר גם בעולם.

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

לוטפיה חטיב (76) מדיר חנא, הגיעה למערך הלב כשהיא סובלת מאד מכאבים בחזה וקוצר נשימה, עד כדי קושי לנשום או לבצע כל פעולה פשוטה. בתה יסמין ציינה שאמה עברה ניתוח להחלפת האאורטה ותיקון המסתם האורטאלי לפני כ10 שנים בבי"ח בחיפה. כשהגיעה למערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה לפני מספר ימים התברר שהיא סובלת מדליפה קשה במסתם האורטאלי. הצוות שקל אפשרות של ניתוח לב לשם החלפת המסתם אך מנתחי הלב, קבעו שמדובר בסיכון ניתוחי גבוה. ד"ר גאנם, מנהל יחידת טיפול נמרץ לב מסביר, "מאחר והאפשרות לנתח ירדה מעל הפרק, החלטנו להחליף את המסתם האורטאלי בצנתור – TAVI. היות ובמום הספציפי הזה אין את הסמן "הרגיל" של סידן שעוזר למקם את המסתם , הקושי העיקרי היה צורך בדיוק של מילימטרים במיקום הנכון של המסתם , מה שמבדיל בין הצלחה מלאה למצב של סיכון חיי החולה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר קוזניץ הוסיף, "האתגר דמה להנחתת מטוס בשלום בלילה סוער, על מסלול נחיתה ללא אורות" . צוות הצנתורים בראשות ד"ר קוזניץ, יחד עם ד"ר דיאב גאנם, ד"ר גבי אלבז-גרינר ופרופ' שמי קרסו הצליחו להתמודד עם האתגר המורכב ואף פתרו אותו בדרך יצירתית ובהצלחה.

שלושה ימים לאחר הפעולה המורכבת, לוטפיה התאוששה ושוחררה לביתה, "אני מרגישה הרבה יותר טוב, הייתי במצב ממש קשה, עכשיו אני יכולה לנשום ולדבר בלי להתאמץ, מאד מודה לכל הצוות שעזר לי".

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

5 תגובות

  1. הרבה תודה והערכה לכל צוות בית החולים פדה פוריה על הטיפול המסור שהעניקו לאמא שלי ובמיוחד לכל הסגל של מחלקת לב ובמיוחד ל:
    ד"ר בפיו קוזניץ
    ד"ר דיאב גאים
    ד"ר גבי אלבז גרינר
    פרו'פ שמי קרסו
    יוסף חטיב והמשפחה

  2. נתחיל בזה שתודה לכל אדם שעושה טוב לאחר אשר הוא, ובמקרה הזה הדוקטור שביצע את הניתיח הוא ערבי אז בעזרת השם בקרוב תזדקק ספיציפית לרופא הזה חתיכת אידיוט

  3. יחסית לסוג ב" הצליח לכם…
    מזיינים ובוכים…כמו חתולים. אף כלב לא יגיד תודה ליה ודים?

Back to top button