חדשות הארץכלכלהמבזקים

הסכם קיבוצי חדש: עובדי חברת לאומי קארד יקבלו תוספת שכר ומענק

במסגרת ההסכם החדש, כ-1,400 עובדי החברה יזכו במענק כשתושלם מכירת לאומי קארד. בין עיקרי ההסכם: תוספות שכר בגובה 3.75%-3.25%, הגדלת הפרשות הפנסיה למקסימום ומתן קרן השתלמות לנציגי שירות הלקוחות. ניסנקורן: "העובדים שותפים מלאים להצלחת החברה וטבעי שיתוגמלו על כך".

ההסתדרות, הנהלת לאומי קארד וועד עובדי החברה, חתמו היום (שלישי) על הסכם קיבוצי חדש. זאת, לאחר משא ומתן שנערך בחודשים האחרונים, בהובלת יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, וראש חטיבת הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף, עו"ד מנחם מליק.

ההסכם הינו לחמש שנים וכולל את כ-1,400 עובדי החברה. הוא מתמקד בשני נושאים מרכזיים: הארכה ושיפור של תנאי ההסכם הראשון שנחתם בחברה ב-2015, ומתן מענק מכירה בגובה 40 מיליון שקל, לעובדים, עם השלמת מכירת לאומי קארד מבנק לאומי לקרן השקעות פרטית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההסכם נחתם במשרדי לאומי קארד, במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל לאומי קארד רון פאינרו, יו"ר ההסתדרות במרחב רמת גן אבי גלילי, ראש חטיבת הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף, עו"ד מנחם מליק, יו"ר ועד עובדי לאומי קארד רעות פבלוביץ וחברי הוועד.

ההסכם מקנה הישגים נרחבים לעובדים ואופק להמשך צמיחתה של החברה. בין עיקריו: תוספות שכר בגובה של 3.75%-3.25%; שיפור משמעותי בשכר העובדים הוותיקים בעלי שכר נמוך; הגדלת הפרשות הפנסיה עד למקסימום; קרן השתלמות לנציגי שירות הלקוחות והכנסת רכיב תמריצים להפרשה לקרן, וכן הגדלת עלות יום הבראה. השיפור בתנאים כולל את כל עובדי החברה.

בנוסף, חל שיפור בנושאי כוננות, שעת הנקה, אחזקת רכב, תוספת ביגוד, מתנות לחגים, מלגות לימודים גבוהים לילדי העובדים ועוד.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ברך על השלמת ההסכם ואמר: "העובדים שותפים מלאים להצלחת החברה ולכן זה אך טבעי שיזכו במענק המכירה ויתוגמלו על עבודתם ועל תרומתם לחברה. אני מודה לכל השותפים במשא ומתן זה, בהובלת יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד. תודה לראש חטיבת הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף, עו"ד מנחם מליק, וליו"ר ועד העובדים רעות פבלוביץ. אני מאחל המשך עבודה פורייה לכל עובדי ועובדות החברה".

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, אמר: "הסכם זה יחזק את מעמדם של עובדי לאומי קארד ויזכה אותם ברווחי מכירת החברה, רווחים אשר הם שותפים להם. אני מברך את הצדדים שהשכילו להבין שמערכת יחסי עבודה תקינה נבנית באמצעות הידברות ושיתוף פעולה. תודה למנכ"ל לאומי קארד רון פאינרו, וליו"ר ועד העובדים רעות פבלוביץ, על עבודתם ליישום ההסכם".

מנכ"ל לאומי קארד, רון פאינרו, אמר: "אני שמח שחתמנו היום על הסכם. זה הסכם טוב לעובדים ולכן טוב לחברה. זה הסכם ארוך טווח שיאפשר לנו שקט תעשייתי, על מנת שנוכל לקחת את לאומי קארד הכי רחוק שיש, ביחד עם העובדים המצוינים שלנו. ידענו כל השנים יחסי עבודה מעולים ואני בטוח שנצליח לבנות יחד את האמון ונחזור לשגרה במהרה".

ראש חטיבת הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף, עו"ד מנחם מליק, אמר: "לאחר מו"מ מורכב ומאתגר עם הנהלת חברת לאומי קארד, אני שמח שהגענו היום לחתימה על הסכם קיבוצי נוסף בחברה. ההסכם מביא בשורה לציבור העובדים, הכוללת, בין היתר, שיפור משמעותי בתנאי שכרם וביטחונם הסוציאלי של עובדי החברה, לצד דאגה לעתידם ולרווחתם. חברת לאומי קארד ניצבת בפני אתגרים לא פשוטים ודווקא בעת הזו חשוב היה לחזק את מערכת יחסי העבודה לטובת העובדים והחברה כאחד".

יו"ר ועד עובדי לאומי קארד, רעות פבלוביץ, אמרה: "אני שמחה ונרגשת להציג את ההסכם הקיבוצי השני שלנו. ההסכם הוא עוד צעד משמעותי לשיפור תנאי העבודה והשכר של עובדי לאומי קארד, והוא תולדה של משא ומתן ארוך ואינטנסיבי שעובדי החברה נטלו בו חלק מהותי. העובדים הוכיחו שהם החלק החשוב בהצלחת החברה, ומגיע לכולנו ליהנות מהעבודה הקשה ומפירות ההצלחה. אנו נמצאים בפני תקופה מאתגרת של שינויים ואני בטוחה שיחד עם ההנהלה נצעיד את החברה לעידן חדש".

עובדי לאומי קארד הם חלק מכ-800 אלף עובדים ועובדות המאוגדים בהסתדרות.

צילום: אהרון גדליה
צילום: אהרון גדליה
Back to top button