חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: "לא מוכנים לתמוך בחוק גדעון סער, זה בלתי סביר בעליל"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה לחוק "נאמנות בתרבות" של השרה מירי רגב ואמר, "אני מסתכל על כל האירוע הזה ובאמת תוהה, איזה טענות יש לקואליציה. קודם כל הקואליציה מונה 61 חברים ועל פניו יש להם רוב להעביר את החוק. הבעיה של הקואליציה זה שכמה חברים כמו בני בגין שהודיע שהוא יתנגד וסיעת כולנו שלפחות מחציתם הודיעו שהם לא יתמכו בחוק הזה. אז איזה טענות יש לקואליציה לסיעות האופוזיציה, זה לא מובן."

"הדבר השני וזה הדבר העיקרי" אומר ליברמן, "אנחנו מוכנים לתמוך בכל חוק שיש לו רקע אידאולגי שהוא תואם את העמדות של ישראל ביתנו. הבעיה שלנו שבאו לסיעת ישראל ביתנו עם הצבעה, דיל, שהוא כולל גם את חוק גדעון סער. כלומר יש ארבעה חוקים כרגע על סדר היום שאנחנו מוכנים לתמוך בכולם, אפשר להעביר אותם בשלוש קריאות באותו יום. זה גם נאמנות בתרבות, גם חוק היועצים המשפטיים, וזה כמובן גם עונש מוות ולמחבלים וביטול קיצור שליש למחבלים שהורשעו ברצח. כל ארבעת החוקים הללו, אין איתם שום בעיה מבחינת ישראל ביתנו."

"אבל", אומר ליברמן, "ההתניה היא שגם נתמוך בחוק גדעון סער, שהוא לא קשור לשום אידאולוגיה, זה כיסאלוגיה נטו, ובזה אנחנו לא מוכנים לתמוך. למעשה כל אותם ארבעת החוקים נופלים על מזבח חוק שהוא חוק פרסונלי, חוק שהוא כיסא נטו, וזה חוק גדעון סער. אם הקואליציה מוכנה לוותר על חוק גדעון סער אז אפשר להעביר את כל ארבעת החוקים. אמרנו- אנחנו מוכנים לתמוך בארבעת החוקים, אך לא מוכנים לתמוך בחוק החמישי. לדעתי גם אנשים בקואליציה, לפחות למיטב הבנתי, גם בבית היהודי, גם בכולנו, לא מוכנים לתמוך בחוק גדעון סער, ולכן, זה דבר בלתי סביר בעליל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ליברמן ציין כי "למעשה הקואליציה לקחה את ארבעת החוקים האלו כבני ערובה לחוק אחד, חוק גדעון סער. זה לא מתקבל על הדעת, זה דבר לא הגיוני ואני מציע שהקואליציה אכן תגיד את האמת- שכל מה שמעניין אותם זה חוק גדעון סער וכל השאר זה נלווה. אנחנו לא מוכנים עם המצב הדברים הללו, אם מוותרים על חוק גדעון סער ומעמידים את ארבעת החוקים ביחד באותו יום, אנחנו כמובן נתמוך בכל אחד מארבעת החוקים. ולכן, אנחנו נשארים בעמדתנו ונשמח לשינוי בעמדת הקואליציה."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח