חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: הסתנן מרצועת עזה לישראל והצית חממות בנתיב העשרה

פרקליטות מחוז דרום הגישה לפני זמן קצר (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב עזה, אשר הסתנן לפני כשבועיים לישראל והצית חממות בנתיב העשרה.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מורן גז, בשבע הזדמנויות שונות, משנת 2012, חצה הנאשם את הגבול מרצועת עזה לתחומי מדינת ישראל, כשמטרתו להיעצר ע"י כוחות הביטחון על מנת לשבת בכלא הישראלי. בכל אחת מהפעמים, השיבו כוחות הביטחון את הנאשם לתחומי רצועת עזה דרך מעבר ארז סמוך לאחר מעצרו.

ביום 9.11.2018 בשעה 18:00 או במועד סמוך לכך, גמלה בליבו של הנאשם החלטה להיכנס לישראל ולשרוף חממות חקלאיות על מנת לגרום נזק לישראלים ולהיכנס לכלא לזמן ממושך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנאשם הגיע לגדר הגבול, קפץ מעליה, הגיע רגלית למושב נתיב העשרה ונכנס למחסן שהיה ממוקם במרחק של כ-3 מטרים מחממות. באמצעות מצית שהחזיק בכיסו, שרף הנאשם מספר קרטונים שהיו במחסן והשליך את הקרטונים על כיסוי הניילון המכסה את המחסן. המחסן כולו עלה באש אשר התפשטה לכיוון החממות ושרפה אותן, את המחסן ואת תכולתו כליל.

כתוצאה מהשריפה נגרם נזק בשווי של מאות אלפי שקלים חדשים.

הנאשם הסתתר בקרבת מקום כרבע שעה, לאחר מכן אותר ונעצר ע"י כוחות צה"ל.

בחקירתו מסר הנאשם, כי נשלח לביצוע ההצתה ע"י פעיל סלפי על מנת לסייע לחמאס במלחמתו נגד מדינת ישראל, כשהוא יודע שהידיעה כוזבת.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע 7 עבירות של הסתננות, הצתה ומסירת ידיעות כוזבות.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הצתת החממה בנתיב העשרה. צילום: מאקו

Back to top button