בריאותחדשות הארץמבזקים

ארגוני המאבק בעישון נגד מכירת סיגריות אלקטרוניות בטעמים

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ אלי אלאלוף, תדון מחר (שלישי) בהטלת מגבלות על ייצור ושיווק סיגריות אלקטרוניות.

לקראת הדיון, שיגרו איגוד רופאי בריאות הציבור, החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית, המיזם למיגור העישון, עמותת מדעת והאגודה למלחמה בסרטן, נייר עמדה מקצועי ליו"ר הוועדה בו הם מסבירים מדוע חיוני לאסור בישראל מכירה של סיגריות אלקטרוניות, בטעם או בריח מובחנים כמו פירות, ירקות, שוקולד, קקאו, וניל, ציפורן, קינמון, אניס, קפה, מנטול, מנטה, קרם ברולה, מרשמלו, פופקורן, שמנת, צמר גפן מתוק, מסטיק ומאכלים או ממתקים מוכרים נוספים.

בנייר העמדה ממליצים ארגוני הבריאות והמאבק בעישון לוועדה, לישר קו עם ה-FDA ועל בסיס מחקרים מדעיים לאסור מכירת סיגריות אלקטרוניות בטעמים ומדגישים כי: "מחקרים בינלאומיים הראו כי בני נוער מעדיפים שימוש בסיגריה אלקטרונית בטעמים, ובמיוחד בטעמים מתוקים, כאשר מעל 80% מבני הנוער ציינו כי מוצר העישון הראשון שקנו היה בטעמים (בהשוואה לפחות מ- 55% מקרב המבוגרים). בסקירה מקיפה של מחקרים איכותניים נמצא כי מרבית המשתתפים חשבו כי מוצרים עם טעמים הינם פחות מזיקים בהשוואה למוצרים ללא טעמים, וציינו כי לטעמים תפקיד חשוב בהתחלת השימוש במוצר. על בסיס הספרות המדעית, וניסיוננו המקצועי חיוני לשלב חקיקה שאוסרת מכירת סיגריות אלקטרוניות בטעמים בישראל, על מנת למנוע מהדור הצעיר בארץ להתמכר לניקוטין באמצעות הסיגריות האלקטרוניות. מהלך דומה מבצע כיום ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) לנוכח הגידול המדאיג של 78% במספר תלמידי התיכון שדיווחו על שימוש בסיגריות אלקטרוניות בארצות הברית . אפשר אף למצוא סעיפים דומים ברגולציה באנגליה , בקנדה ובמדינות נוספות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום כתבו הארגוניים בנייר העמדה לח"כ אלי אלאלוף: "בידי חברי הוועדה בראשותך יש את היכולת להשיג את התכלית הראויה של הצלת חיי אדם והגנה על בריאות הציבור בישראל מפני סיגריות אלקטרוניות באמצעות הוספת איסור טעמים מובחנים ובמיוחד למנוע את התמכרות בני הנוער והצעירים לניקוטין המוביל במקרים רבים לשימוש כפול גם של עישון סיגריות רגילות עם כל הנזק ואבדן שנות חיים הכרוכים בכך".

אילוסטרציה. באדיבות דוברות האגודה למלחמה בסרטן
Back to top button