חדשות הארץמבזקים

התירוצים הדרימו עד אילת…

229 ביקורת של מס הכנסה בוצעו השבוע בעיר הדרומית

עובדי יחידת הביקורת של מס הכנסה לא ציפו לשלל התירוצים בביקורת שנעשתה השבוע בעיר אילת, במסגרתה נתקלו בין היתר, במורה נהיגה מבולגן במיוחד, שדיווח לסירוגין על מספרי השיעורים של תלמידיו ותשובתו לכך היתה: "יש לי בלאגן בבית הראש שלי מוטרד"… מתווך שבמשרדו נעשתה ביקורת, סבר שמי שעושה טובה ימצא טובה, או לכל הפחות לא צריך לרשום הכנסות, ולא רשם 14,000 ₪ שקיבל בתמורה לעסקת תיווך. תשובתו למבקרים: "עשיתי טובה למישהו בבניין ותיווכתי את הדירה שלו ולא חשבתי שצריך לרשום את זה".

המקרים אירעו, כאמור, בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק באילת, אשר כלל 229 ביקורות, מהן עלה כי ב- 10% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקיד השומה אילת, נבחרו בתי עסק בתחום המסחר, השירותים והמקצועות החופשיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בביקורת שנעשתה בשטח נמצא מסגר מבצע עבודה בבית פרטי, וכי אינו מנהל תיק ברשות המסים. להגנתו טען: "היה לי תיק וסגרתי אותו לפני שנתיים, במקרה זה בעל הדירה קנה את החומר ואני מקבל רק על העבודה". אצל מאמן כושר, שאף עוסק בהשכרה לטווח קצר של דירה שברשותו, נמצא צ'ק, שלא נרשם בסך 1,600 ₪, בעבור השכרת חדר על בסיס יומי וכן תקבול בעבור שעור כושר פרטי. תגובת מאמן הכושר "לא הוצאתי חשבוניות בגלל שאני עושה את זה פעם פעמים בחודש כשאני רואה את הכסף".

במכון של קוסמטיקאית שניהלה יומן הזמנות, השוו המבקרים את יומנה אל מול הקבלות שהוציאה ונמצא כי במשך שלושת החודשים האחרונים התקבלו 30,000 ₪ במזומן שלא נרשמו בספרי העסק. הקוסמטיקאית מיהרה להסביר: " אני רושמת ביומן הזמנות את הסכומים בערך, אני לא זוכרת בדיוק, אני רושמת כשיש לי זמן מעכשיו אני ארשום את כולם".

9,500 ₪ לא נרשמו בספריו של שיפוצניק, תגובתו היתה: "לא ידעתי שאני צריך לרשום כי אני קבלן משנה שלהם, התכוונתי לרשום את כלל התקבולים היום". במשרד לתיווך, נמצא שהכנסה בסך 8,000 ₪ לא נרשמה בספרי העסק. הסבר שסיפק בעל העסק: "זה לקוח תושב חוץ אני מקבל שיקים בשביל שכר הדירה, מפקיד בחשבון שלי ומקזז את העמלה שלי השנתית ואז אני נותן לו את היתרה במזומן". המבקרים הגיעו גם לאזור הווילות באילת שם נתקלו במתחזק בריכות שלא רשם הכנסות בסך 5,000 ₪ מטיפול בשתי בריכות תגובתו: "בגלל שמדובר בסכומים קטנים לא רשמתי להבא ארשום כל תקבול."

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

מכס אילת – צילום: רשות המסים
Back to top button